» Başarının formülü
Başarılı olmanın basit bir formülü vardır aslında. Başarıya ulaşma yolu her zaman bellidir. Genel olarak başarılı olmak isteyen birinin yapması gereken ana görev “çalışmak”, çaba göstermektir. Formüldeki diğer katsayılar, çarpanlar, bölenler mudahale edilememez çogu zaman. Belirlenen bir hedefte başarılı olma oranı(B), şans faktörü(Ş), olanak(O), çalışma miktarı(Ç), kapasite(K) ve hedefin büyüklüğü(H) gibi olgulardan etkilenerek oluşur.
B = [ Ş ( O + ( ÇxK ) ) ] / H
Başarı=[Şans faktörü(Olanak+(Çalışma mikxKapasite))] / Hedefin büyüklüğü
Görüldüğü gibi “başarılıyım” demek için B’nin en az “1″ çıkması gerekmektedir. Bu da H=[Ş(O+(ÇxK))] eşitliğinde olur. [Ş(O+(ÇxK))] bölümü “H”den ne kadar küçükse o kadar başarısız, ne kadar büyük ise o kadar başarılı olunur.
Formülü biraz açalım;
Çalışma verimi(V)=Olanak + (Çalışma miktarı x Kapasite)
formülün çekirdeğini oluşturur. Yani en fazla etkileyebileceğimiz kısımdır. Söylediği şudur; Kapasite ile çalışma miktarı birbiri ile direk ilişkilidir. Kapasite, çalışma miktarının verimini etkiler. Kapasite çok düşük ise çalışma miktarının başarıya etkisini düşürecektir. Yüksek ise verimi arttıracaktır.
Ayrıca olanakların fazla olması da başarıya yönelik çalışmanın verimini pozitif(+) yönde etkileyecektir. Fakat olanakların fazla olması kapasite kadar direk etkili değildir. Olanakların minimum olduğu bir durumda bile kapasite ve çalışma miktarı yeterli ise başarıya ulaşılabilir. Ama kapasite “0″ ise başarı neredeyse imkansızlaşır.
Şans faktörü x Çalışma verimi
Başarıya giden yolda şansın önemi de büyüktür. Peki şans nedir?
Sansı meydana getiren “Bir tek günün yaşamdaki değeri” başlıklı yazımda bahsettiğim “B” katsayısından başka bişi değildir. Yani olayların kelebek etkisi katsayısı. O yazıda şöyle demişim;
“B” katsayısının değerini zamana dışarıdan bakmadan bilemiyoruz malesef. Eğer zamanı düz bir çizgi olarak görebilseydik, olayın(de) gerçekleştiği andan itibaren sonraki olayların akışını ve etkileşimlerini takip ederek eşşekler gibi kasıp bulabilirdik bu katsayıyı(b) bulabilirdik.
Ama fonksiyonda “lt”ye ulaşmış(yani ölmüş), ve hayatı tüm ince ayrıntılarına kadar kaydedilmiş birinin “b” katsayısı -dediğimiz gibi eşşekler gibi kasılarak- bulunabilir. Çünkü onun yaşadığı zamanı, tutulan kayıtlar sayesinde çizgi olarak görebiliriz”
O yazıda bahsedilen bir tek günün yaşamdaki değeri şöyle geçiyor;
______lt
Integral F(de)dde
______t
Bu “B” katsayısının kendinden sonraki günlere yaptığı etki katsayısının etkileşimi ile oluşmuştur ama biz zaman değişkeni ile ugraşmak istemiyoruz. İstediğimiz şans fonksiyonunu bulmak o da
F(integral F(de)dde)
oluyor. Lafı uzatıp da daha fazla karıştırmayalım. Yani şans bir fonksiyon, bazı yerlerde 0′ın altına düşüyor, bazı yerlerde de çok yukarılara çıkıyor. Ve bu fonksiyonun koordinat düzlemindeki “y” değerlerini, bizim daha önce yaptığımız şeylerin birikimi belirliyor. Yani bizim günlük hayatta kullandığımız rastgele anlamındaki “şans” aslında o anlamda değil. Sorun, şansı belirleyen bir “B” kelebek etkisi katsayısı var ama biz bunu hesaplayamıyoruz. Bu yüzden “rastgele, tesadüf, şansızlık işte” demek daha kolay geliyor. Normal.
Işte başarı da bu yukarıda formulü verilen şans fonksiyonunun türevinden etkileniyor. Fonksiyonun türevi, yani teğetinin eğimi bizim başarımızı etkiliyor. Eğim pozitif ise pozitif, negatif ise negatif etkiliyor.
(Şans faktörüxÇalışma verimi) / Hedefin büyüklüğü
Görüldüğü gibi hedefin büyüklüğü yani zorluk derecesi de başarıya ulaşmayı etkileyen en büyük etkenlerden biri. Hedefimiz küçük olursa o olguda başarıya ulaşmamız daha kolay olur.
Misal sayısal değerler verelim;
1- Hedefin büyüklüğü = 10x olsun,
2- Hedefin büyüklüğü = 20x olsun,
Simdi ikisini karşılaştıralım;
Her iki durumda da başarılı olmanın koşulu B’nin en az 1 olmalı yani “Şans faktörüxÇalışma verimi” çarpımının sonucu hedefin büyüklüğüne eşit olmalı. Bakıyoruz.
Aynı kişi için başarılı olma koşulunu arıyoruz. Bu ne demek? Şans faktörü her ikisinde de eşit. Oranlayalım/bölelim.
1- 10x = Şans faktörü(1)xÇalışma verimi(1)
__________________________________
2- 20x = Şans faktörü(1)xÇalışma verimi(2)
Böylece şans faktörü etkisiz hale geldi. Geriye;
Çalışma verimi(1)/Çalışma verimi(2) = 1/2
ise 2. durumda başarıya ulaşmak için 2 kat daha fazla çalışmak gerekiyormuş.
Ve bu kadar formülden, ıvır zıvırdan sonra geriye tek bir cümle kalıyor. “Başarılı oldukça önümüze daha zorlu hedefler çıkacak, daha zorlu hedefler için, daha çok çalışıcaz” son olarak nereye varıyoruz; “Cehalet erdemdir”
Ama şimdi bu sonuç çıktı diye artık önümüze hedef koymamaya, öğrenmemeye mi başlayacağız? Hayır. Bu sonucun anlamı o değil. “Yeter artık çalışmayın, ne işinize yarıyor” değil. Anlamı; “Ne kadar çok bilgi öğrenirsek öğrenelim, hala bir kademe üstünde ulaşmak istediğimiz bilgiler olacak”. Yani her türlü durumda, her insan cahil zaten. Sonsuz bilinmezlik içinde 10 birim bilgi ile 10 birim başarılı olsan da az, 1000 birim bilgi ile 1000 birim başarılı olsan da az. Az az az…
Sonuç olarak bu formülü en çok kullanan, önüne tekrar tekrar bitmek tükenmeyen hedefler koyan en başarılıdır. Ya da öyle düşünmek lazım. “Skerim ulan… Ne ki bu hayatın anlamı… Ne bok yemeye yaşıyorum ben” dememek için. Gerçi bir tek insan yetiyor, hayatın amacını soruşturmayı bıraktırmaya ama… Belki de “o”dur hayatın amacı… Sevgidir… Belki de “Başarı = Sevgi“dir.

Ramis
Çalışmak işte. Daha ötesi var mı?
28 Ocak 2007
Hazal
Kesinlikle katılıyorum. Çalışmak, çalışmak, çalışmak.
13 Şubat 2007
Tolunay Uğur
Şans ve başarı bir bütündür.
16 Şubat 2007
Amanda
Bence de başarı çalışmaktır.
22 Şubat 2007
Canan
Bence başarı ve zeka ayrı olarak düşünülemez. Öyleyse tek çare ikisini de kullanmayı bilmek.
Unutmayın, başarı için gerekli zeka nerdeyse tüm insanlarda var.
26 Şubat 2007
Özlem
Okulumuzda bir münazara düzenlenicek ve bunda ben ve arkadaşlarım “Başarı”yı savunuyoruz.
Ben de araştırma yapmak için bu siteye girdim. Çok yararlı oldu. Savunduğum için değil ama bence %80 başarıdır. “Şans işte” deriz ya, o laftır bence. Çalışırsak başarıya yaklaşırız.
08 Mart 2007
Kezban
Başarıda tabiki de çalışmak önemlidir. Çalışmayan kişinin ne kadar çok zekası olursa olsun başaramaz. Ama çalışan kişinin zekası olmasa bile bu ona yeter, ve başarılı olur.
Atalarımız “Bilginin efendisi olmak için çalışma gerekir” demişlerdir. Bunu boşuna söylemememişler.
Bunu başka bir örnekle açıklayacak olursak, Newton “Bir hizmette bulundu isem, bu çalışmaktan başka bir şey değildir” demiştir. Yani 200. denemesinde ampülü bulan Edison’a başarınızı neye borçlusunuz diye sorduklarında %5′ini zekama, %95′ini de çalışmaya borçluyum. Zeka kişi için bir şanstır” demiştir.
Başarı da çalışmanın örneklerini bunun gibi her yerde görebiliriz.
11 Mart 2007
Şebelemeddin
Teessüf ediyorum. Yahu benim konum “Başarıda zeka faktörü” ama siz burada çalışmaktan bahsetmişsinizhep. Birkaç kişi de zekadan bahsetse fena mı olurdu yani :P
Not: Cuma günü münazarası olan bir genç :S
15 Mart 2007
Semiha
Bence başarıda çalışmak önemlidir ama çok çalışmak değil. Etkili çalışmak. Çok çalışmak insanı yorar. Hiçbir şey yapamaz. Alexsandır “Kimse çalışmadan ne yapacağını kestiremez” demiştir.
16 Mart 2007
Gülçin
Arkadaşlar, bir insanın şansı yoksa çalışmak hiçbir işe yaramaz.
17 Mart 2007
Nurcan
Şimdi biz yani ben ve 2 arkadaşım okulun yaptığı münazaradayız. Anadolular düzlere yenildi dememeleri için uğraşıyoruz.
Bence başarıda şans daha önemlidir.
17 Mart 2007
Sena
Benim de Cuma günü münazaram var ve ben de buradaki yorumları okuyup bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Ama hangi bilim adamı bu yüksek mevkilere gelirken şansla gelmiş:D
20 Mart 2007
Sibel
Bence başarının formülü zekadan geçer. Çünkü zeki olan bir kişi her işte başarılı olur.
26 Mart 2007
Mehmet
Benim yarın münazaram var. Burada yazanlar sayesinde munazarada zekayı savunanları ezip geçecegime inanıyorum. Bence de “BAŞARININ FORMÜLÜ ÇALIŞMAKTIR.”
Teşekkürler.
30 Mart 2007
Filozof
Başarının formülü bence şöyle olmalı;
Başarıyı varılması gereken yer olarak ele alırsak, bizi o noktaya götüren yol çalışmak olmalı.
Fizikten de bilecegimiz gibi, bir yolu almak için belli bir zaman gerekir. Bu nedenle
yol = hız x zaman
olarak düşünürsek, yaptıgımız çalışmada
çalışma miktarı = anlama hızımız x zaman olmalı
Çünkü anlama hızı yüksek olan bir insan, anlama hızı ona göre yavaş olan bir insana göre belli bir konu için daha az zaman harcar. Anlama hızına kısaca zeka da diyebiliriz.
Peki anlama hızımız neye baglı. Yani degişebilir mi? Evet degişebilir. Şöyle bir örnek vereyim. Sevdiginiz bir dersi ya da konuyu daha az, sevdiğiniz bir derse ya da konuya göre daha hızlı anlamıyormusunuz?
O halde anlama hızını etkileyen birinci faktör sevme miktarınız olmalı. Bir şeyi anlamayacağınıza inanırsanız o konuyu anlamanız büyük ölçüde zorlaşır. O halde hızlı anlamayı etkileyen, olumsuz yönde etkileyen ikinci faktör o konuyu anlamayacagına inanmak yani bir başka ifadeyle o konudan korkmaktır.
Sevme miktarınız/korkma miktarınız = Anlama hızınızdaki artış
Yani anlama ivmeniz tıpkı Newton yasası gibi.
F/m = a
07 Nisan 2007
Tuba
Bence de çalışmak önemlidir. Çünkü herkez dünyaya zekalı gelir ama o zekayı çalıştırmak önemlidir.
Onu eğitmek, onu bilgilendirmek yine çalışmaktan geçer. Kısaca zeka çalışmaktan geçer.
07 Nisan 2007
Hatice
Bence başarılı olmanın yolu şanstır. Çünkü eğer şansın tutmazsa hiçbir halt olmaz.
Sonuçta çok emek verilen şeyler bile şansızlıklarla kaybedilebiliyor. Sen ne kadar emek versen bile şansın tutmadıysa ne ÖKS ne ÖSS…
09 Nisan 2007
Filozof
Hiçbir insanın bir başka insandan üstün olduguna inanmıyorum. Allah herkezi yaratırken hiçbir kimseye bir ayrıcalık yapmadı.
Başarılı olanların veya çok üstün sandıgınız insanların diğer insanlardan tek farkı işleri veya çalıştıkları konu üzerinde daha fazla durmaları ve ilgilenmeleridir.
İnsan anladığı ilgilendiği bir konuyu daha çok sevecek ve anlama hızını biraz daha artıracaktır. Bunu her insan yapabilir. Bir ekmek almak istiyorsan parasını ödemelisin.
Başarıyı almak istiyorsan karşılıgını çalışmak ve ilgilenmekle ödemelisin.Allah yaratırken kimseye torpil geçmedi. O halde gerçekten isteyen ve yapacagına inanan herkez istedigini elde edebilir.
İnsanların bunu çok iyi anlaması lazım çünkü çogu sahip oldugu potansiyelin farkında bile degil. Şans denilen olgu ise ancak çalışanın işine yarar. Sen gol atmak için kaleye dogru topu vurmuyorsan çagır bakayım da şansı duran topu kale aglarına göndersin.
Elinden geleni yaparsan şansta senin yanında olur. Kısaca şansı da oluşturan insanın kendisidir. Gençlerimizin ve insanlarımızın bunu çok iyi anlaması lazım. Kafamızın içinde bulunan beyin bize agırlık olsun diye verilmedi. Onu kullanalım diye verildi.
O zaman beynimizin tamamını kullanma yolunda çaba sarf etmeliyiz. Yapabilirim çünkü insanım. Yapabilirsiniz çünkü insansınız.
10 Nisan 2007
Bilgin
Biz nasıl ki OKS’ye çalışmadan giremiyoruz, sporcular da hiçbir müsabakaya çalışmadan çıkamıyorlar.
Sporcuyu bir tarlaya benzetelim. Tarla ne kadar verimli olursa olsun, onu ekip biçmediğimiz ve sulamadığımız sürece bize hiçbir faydası dokunmaz. Çalışmadığımız sürece yetenekte bize fayda sağlamaz.
Türkiye Süper Ligi’nin Sakaryaspor takımının birden yükselen yıldız kalecisi Martinez’le yapılan bir röportajda;
Sorusuna;
cevabını vermiştir.
Madem spordaki başarı yetenekle oluyor, neden tüm sporcular karşılaşmalarına çıkmadan önce antrenman yapıyorlar. Yetenek insana verilmiş ilhamdır. İnsanlar bu yeteneklerin üstüne düşmez, çalışmazlarsa yetenekleri körelir. Git gide yok olur.
Kişilerde yetenek, çalışmadıktan sonra hiçbir işe yaramaz. Her insanın farklı şeylere yeteneği vardır. Hangi sporcu günümüze yeteneğine güvenip, çalışmadan üst konumlara yükselmiştir? Hiçbirisi. Hangi sporcu ne kadar yetenekli olursa olsun o konuma çalışarak çaba göstererek gelmiştir?
Yeteneğine güvenip, çalışmayanlar da parlamadan sönmüşlerdir.
11 Nisan 2007
Cemal Akkartal
Hepinize teşekkür ederim. Benim de pazartesi münazaram var ve sayenizde ve ÇALIŞARAK kazanacağımızı umuyorum.
16 Nisan 2007
Tubanur
Bence hiçbiri. Zeka daha önemlidir. Ayrıca bunu başarı formülü içinde göremedim üzüldüm.
13 Temmuz 2007
büşra
yazdığınız yazılar için çok sağolun cuma günü yapacağımız münazarada çok işimize yarayacak bence “Başarının yolu çalışmaktan geçer…!!!”
17 Ekim 2007
zeynep
bizim yakında sınıflar arası bi münazaramız var ve biz başarıyı savunuyoruz.Bu site bu konu için tam biçilmiş kaftan.
17 Ekim 2007
cansu ecem
filazof sana birsey sölemek istiyorum.tarlayı ekip biçersek verimli olur diyorsun peki bu tarlayı ekip biçmeyi insan zekasını kullanarak bulmazmı yeni şunu sölemek istiyorum insanda zeka olmassan çalışmak eylemini nereden bilecek::)
21 Ekim 2007
zynp
Benim de yakında bir münazaram var ve bilgiler için çok teşekkür ederim. Ben çalışmak tezini savunuyorum. Hiç bir şey çalışmadan elde edilemez bence. Hepimizde zekâ var ama zekâmızı da beynimizi çalıştırarak kullanıyoruz. Yani çalışmadan zekâmız olsa bile fayda olmuyor. Zekâ bile kullanmasını bilerek çalışmakla oluyorsa yani zekâ olsa bile bunu çalıştırmadan kullanamıyorsak demek ki herşeyin başı çalışmaktır.
21 Ekim 2007
abdulmuttalib kaya
Site çok güzel olmuş.Bizim konuda başarı cuma günü okul içinde pazartesi başka bir okul ile münazaramız var.Bencede çalışmaktır ama zeka bir yere kadar.Başarı için çalışmak gereklidir.
24 Ekim 2007
ümmügülsüm kaya
site çok güzel olmuş tebrikler:) bencede zeka gereklidir neden mi çünkü zekasız bir insan boş boşa çılştığı sürece çalışmanın ne anlamı vardır ki değil mi çalışmak bence gereklidir ama gerekli değildir. Bizimde münazaramız war ama bizim konumuz çalışmak başarıya ulaşmak için.
24 Ekim 2007
rabia
bence zeki olmak gerekir zekası olmayan birine çalış dersen o kişinin çalıştığı bir şeyden aklına yararlı bir şey gireceğini sanmıyorumm
28 Ekim 2007
isimsiz...
Başarıya ulaşmada zeka ve çok çalışmak biribirinin bütünleridir..Ama unutulmamalı ki bir insan zekasını kullanmadan çalışamaz..Aptal biriyseniz isterseniz 7×24 çalışın kafanız almadıktan sonra ne anlamı olur ki? Zihinsel engelli insanları çok çalıştırın bakalım sabah akşam çalışarak başaracaklar mı yapmaları gereken şeyi..Bakın Einstein ne diyor :.İnsan aklın sınırlarını zorlamadıkça hiçbir şeye ulaşamaz..Yani çalışsanız ne fayda zekanızı zorlamadıktan sonra…
28 Ekim 2007
ela
bence yazılanların bir kısmı doğru bir kısmı yanlış başarmanın yolu tabiki çalışmaktan geçer ama bir insanda en önemli olan şey zekasıdır bir insan zekasını kullanamassa çalışmasının ne yararı ve anlamı olur ki?diyelim bir insan çalışmak istedi ama adamda zeka düşüklüğü var veya zekasını kullanamıyor bu adam nasıl zekasız çalışabilir ki?çalışmak elbette zaka gerektirir arkadaşlar
29 Ekim 2007
kolo_kolik
tabikide çalışamk önemli bn münazaraya gidicem ve çalışmayı savunucm örnegin einstein ilk okul yıllarında zeki olsa bile çok başarısızdı çünkü çalışmıyordu ama daha sonra çalıştı ve atomu buldu sadece zekasıyla mı hayırr ÇALIŞMAKLA!
30 Ekim 2007
melodi
tabikide çalışmak önemlidir misal
fbninin yıldız oyuncusu alex antremansız maça çıksa zekasına mı güvenerek gol atıcak????
02 Kasım 2007
kübra
ben 8e gidiyorum yaptığınız yorumlar ve yazarın yazısı çok güzel fakat yazarın kinden arkadaşlarım pek anlacağını sanmıyorum fakat ben çok iyi anladım yorumlardanda yardımm aldımm hepinize çok teşşeküür ederimmm…
02 Kasım 2007
melisa
Bu site ya da bu konu diyim.Benim de zaten böyle bir konuya ihtiyacım vardı.Kim yaptıysa çooooooook teşekkür ederim.
04 Kasım 2007
aLmina
zekayı kuLLanmak içinde çaLışmak gerekLidir eLa…
çaLışmadığın bişe üstüne zekanı yormazsın ztn..
isimsz :”İnsan aklın sınırlarını zorlamadıkça hiçbir şeye ulaşamaz..Yani çalışsanız ne fayda zekanızı zorlamadıktan sonra…”
zeka çaLıştırmadan nasıL zorLanıo haLa anLamış deiLim dorusuuu …..
bu site çOk yararLı oLdu.. tüm arkdşLarn oLduu gibi bzmde bu hafta münazaramız war katkısı oLan herkse çOk tşk. ederm ….
11 Kasım 2007
viola
site gerçekten cok güzel olmş.
ayrıca yorumlarda harika.
ben lise 2 öğrencisiyim ve münazaram var.
siteniz bana cok yardımcı oldu..
herkese cok teşekkürler!!!
12 Kasım 2007
ÖZLEM
bu site harika olmuş bence. bizimde münazaramız var ve biz zekayı savunacağız.bence başarı için zeka önemlidir mesela çalışmayı araba zekayı ise benzin olarak görelim. benzin olmadan arabayı ne kadar uğraşsanız çalıştıramazsınız… (inşallah kazanırızz :-)
18 Kasım 2007
ezgi
bencede çalışmak önemlidir kendi ailemden bir örnek veriyim ben iki kuzenim var ikiside öss sınvına gireceklerdi amcam iksinin ayuküsünü baktırdı birini 100%135 digeride%110 öss sınavında ayüküsü düşük olan 365 ayuküsü yüksek olan ise 300 puan aldı bunu nedini biri günde altı saat çalışırken ayukusü yüksek olan günde en fazla 2 saat çalışıyordu
22 Kasım 2007
ezgi
bide bir örnek daha vermek istiyorum osmanlı devletini haçlı seferleri yoluyla 11 yüzyılda maatba gelmiştir osmanlılar üzerinde çalımadıgı için geliştiremediler lalde devrinde maatbayı geliştiren osmanlılar 500 yıl önce buldukları maatbayı azimle çalışarak 500 yıl sanra tamamladılar avrupa ise çoktan tmmlamıştı 600 dünyaya hükmeden devlet şuanda avrupadan geri buda bizim tembelligizimi gösterir
22 Kasım 2007
catgirl
alex da souezayı örnek alalım şimdi bu adam kondisyonsuz maça çıkarsa sence bu adam ne yapabilir zekasına güvenerek gol atabilir mi soruyorum siz yoks açalışarak mı maaça çıkar bir gol değil bin gol atar
24 Kasım 2007
catgirl
arkadaşlar diyelim ki çok zeki olduğunuzu düşünüyorsunuz bu nedenle sınava girmeden önce hiç çalışmıyorsunuz birde sizin bi arkadaşınız çok zeki ve sınava girmeden önce çok çalışıyor o zaman zeki olup çalşımayan mı yoksa zeki olup çokk çalışan mı başarılı olur…..
24 Kasım 2007
catgirl
arakadaşlar elmas kömürle üretiliyor peki biz elmasın kömürle üretildiğini zekamızı kullanarak örenebilir miydik hayır bunun sebebi elması bulmak için çalışmamız olmuştur….ben şuanda lamba yannan bi odadayım bu yüzden edisona çok teşşekür ediyorum öncelikle çalışmalarını çok çalışarak yapması çok hoşuma gitti saygılarımla ve sevgilerimle biz münazara yaptık başarıya ulaşmak için çalışmak konumuzdu ve kazandık bunu sebebi çalışarak münazaraya hazırlanmamaız oldu:D:D
24 Kasım 2007
bedis
başarının yolu çalışmaktan geçen diyen arkadaşlarıma katılıyorum bizimde bu çarşamba münazara yarışmamıs var ama ben yarışmada yokum ama yarışacak olan arkadaşlarıma yardımcı olmak için yazdıklarınız kudum ve bende sizinle aynı fikirdeyim başarının yolu çalışmaktan geçer inş. bizde kazanacağız.hepinize teşekkür ederim..
24 Kasım 2007
ecem özyurt
bence zekaaa… aptal bir insanı düşünün. çalışsada başaramaz. matematik problemlerini bi kere zekamızı kullanarak çözüyoruz. genellikle çalışmakta önemli ama aptal bir insan çalışsada yararı az olur. şunu da söylim zeka seviyesi düşük olan bir insanın aklına çalışmak bile zor gelir.
26 Aralık 2007
n. sena
yazı ve yorumlar için çok teşekkürler, münazaram için bana çok yardımcı oldu (=
27 Aralık 2007
Seymen
benimde münazaram vardı ve sayın filozofun yazdıkları çok işime yaradı teşekkürler
07 Ocak 2008
sümeyye
son derece katılıyorum ve başarı da zeka önemlidir diyen tüm arkadaşlarıma tavsiye ediyorum bi okusunlar!!!hangisi önemliymiş!!!
17 Ocak 2008
semih
vallaha müthiş olmuş çok saolun benimde münazaram ve çalışmayı temsil ediyorum saolun :::)))
21 Ocak 2008
marmaris11
Şans zekadanda önemli eğer bir insan
Gözlerinizi kapatıp, iyice gevşeyin. İsterseniz rahatlatıcı bir müzik koyabilirsiniz..Şimdi kendinizi hayal ettiğiniz konumda veya ev’de düşleyin.O anı yaşıyormuşsunuz gibi mutlu ve iyi ruh halinizi koruyun.Sanki gerçekmiş gibi bu anı yaşayın.
Bu imgeleme çalışmasını genişletin ve her gün en az 10 dakika 30 gün süreyle uygulayın. Daha uzun süre uygulamanız gerekebilir. Pes etmeyin. Hep iyiyi umut edin.
b.)Her gün kendi kendimize şu cümleleri tekrarlayalım. Sabah kalktığımız andan itibaren olumlu sözcüklerle kendimize telkinde bulunalım.
Ben şanslı bir insanım
Ben şanslı olmayı hak ediyorum.
Bugün pek çok olumlu fırsatla ve durumla karşılaşacağım
29 Ocak 2008
yağmur
her ınsan zekayla doğar zekasız dıye bı şey yktur ama bunu kullanamayanlar vardır başarının yolu çalışmaktan geçer bunu unutmayınnn
17 Şubat 2008
furkan
benim münazaram var dı bu siteyi buldum konuşmamı burdan hazırladım herkese çok teşekkürler
18 Şubat 2008
MuSa CİNDIZ
Arkadaşlar bizim 19.02.2008 günü münazara yapacağız. Bu sitenin bana cok faydası oldu bizde çalılşmayı savunacagız ve kazanacagımıza emin bakıyorum bu siteden sonra :d.( bencede çalışmak gereklidir çünkü hangi bilim adamı çalışmadan bir proje yapabilmiş iş şans olsa sayısal loto tutturanral prof. olurdu :D.
18 Şubat 2008
özgür
arkadaşlar yapmayın ne olur ya insanın zekası olmadıktan sonra çalışmış neye yarar elimizde bir maden olmadan neyi işleyeceğiz elimizde zeka gibi bir maden olmadan çalışmışız neye yarar lütfen yani benimle aynı görüşte olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum 12 mart çarşamba günü münazaram var
24 Şubat 2008
büşra
bnmde münazaram wa bugünlerde çok gzl bi sşite olmuş bnm konumda çalışmak szin dediklerinizdende yararlandım
28 Şubat 2008
ebru
bencede çalışmak daha önemli bizimde münazara war benim konumda bu konum olduğu için çalışmak daha önemli demiyorum çünkü çalışma gerçektende önemli %10 u şans %90 ı çalışmaktır eğer şans daha önemli olsaydı hiç kimse oks ye çalışmaz işi şansa bırakırdı
01 Mart 2008
smg_simge
bencede çalışmak .Çünkü bir insan bir şeyi çalışarak başarır ne demişler hemen hemen her insan doğuştan aynı zekaya sahiptir bu insan çalışırsa zekasının ilerletebilir…………………
01 Mart 2008
gizem
arkadaşlar benimde yarın münazram var yazdıklarınız çok işime yarayacak bizde çalışmayı savunuyoruz çalışmak tabikide başarmanın yoludur ellerinize sağlık ÇALIŞMAK :)
06 Mart 2008
nesibe
bnce başarının yolu tabiiikide ŞANS tır şansın yoksa snde yoksun bunu anlayın ne kadar çalışsanda şansında oLmaLı ..
10 Mart 2008
nesibe
bikere alex i bu işe karıştırma zekasıyla gol atçak tabi maL ayrıca fb nin yıldızı alex deiL lugano:)
10 Mart 2008
nesibe
özgür kardeş bnde seninLe aynı fikirdeim başarının yolu çaLışmaktan ziyade zekadan geçer altyapın oLmadan çaLışmışsın kendini paraLamişsin kimin umrunda diimi ama..münazaranda başarıLar
10 Mart 2008
Dosthane
Selamlar…
Gördüm ki, arkadaşların çoğu münazarada çalışmak konusunu savunuyor…Ben de bunun tersine şansı savunmam gerekiyor…Ancak araştırmalarıma rağmen bu konuda yeterli bilgiye ulaşamadım…Yardımcı olursanız sevinirim, münazara tarihi yaklaştı..!
12 Mart 2008
tuba1905
arkadaşlar yapmayın tabiki zeka önemlidir bi insan zekası olmasa nası çalışcağını bilemez hatta çalışmanın ne olduğunu bilemez zeka önce gelir
13 Mart 2008
BErKaY
bence zeka bir bebekte bile bulunur önemli olan onu çalışarak yüceltmektir. zaten insanoğlu çalışarak yücelir. victor hugo yaptığı konuşmada ; gençliğe 3 öğüdüm vardır çalışın çalışın çalışın demiştir benimde yarın var münazara inş. kazanacaz… (diğer çalışmak konulu olan arkadaşlarada başarılar. victor hugoyu örnk olarak yazabilirsiniz)
20 Mart 2008
bahrar
tabiki de çalışmak önemli….ndn o zmn bu zamana kadar sadece şansıyla yüksek yerlere gelen insanlar tanımıyoruzz_? ayrıca siteye çok teşekkürler münazarada işime yarayacak çok bilgi var ellerinize sağlık…
23 Mart 2008
ferhat
bazı arkadaşlarım bu soruya şans demiş eğer yazarın yazdıklarını muhtemelen okumuşlardır peki yazara katılıyormusunuz bazı arkadaşlar katılmıyor her halde peki başarı formülünde şans faktörü var ama başarıya giden yol şans değildir özgür ve nesibe arkadaşlarıma katılıyorum. bençe çalışmak
23 Mart 2008
fatma
benim de münazaram var.konum ise başarı şansla elde edilir.ben buna aslında fazla inanmıyorum.çünkü çalışmadan hiçbir şey elde edemeyiz.ama kurada bu konu bana geldi.şimdi ne yapmam gerekiyor?çünkü bu konu benim performans görevim.bana yardımcı olur musunuz?lütfen başarıda biraz da yazdığınız konular üzerinde şansa da yer verin.teşekkürler.
14 Nisan 2008
crayzboys
bu sıte ıcın teskkrler ısıme cok yaradı benımde munazaram var konum yetenek calısarak elde edılır bana bu konuda kı fıkırlerınızı de solersenız memnun olurum tesekkurler
17 Nisan 2008
MELİKE
cansu ecem sana bir şey söylemek istiyorum.zeka özürlü bir çocuk varmış.bu çocuğu zeka özürlülere ait okuluna göndermişler.çocuk öyle çalışmış ki şimdi okuma-yazma biliyor.böyle bir örnek daha var.thomas edison:edison’un küçükken zekalı olmadığını biliyorsun ama çalışarak bir şeyler bulmuş.ve bilim adamı olarak kabul edilmiş sen istersen iyi düşün…:)
17 Nisan 2008
GÜRKANZADE...
Bende çook teşekkür ediyorum münazarada çook işimize yarayacak..
28 Nisan 2008
AYÇA
bence başarının yolu çalışmaktır.çünkü arkadaşlarında dediği gibi şansla her şey olsaydı sayısal lotoyu tutturan profösör olurdu. başarının yolu şansla olur diyenler bu siteyi iyice okusun.ÇALIŞIRSAN BAŞARIYA ULAŞIRSIN ;(BENİMDE YARIN MÜNAZARAM VAR BU SİTEDEN ÇOK YARARLANDIM BU SİTEYE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.)
28 Nisan 2008
klasrom
bende böyle bir münazara yapıyordum melike güzel fikir bana yardım ettiğin için tşk…
05 Mayıs 2008
ÇAĞLA
Bence başarıda zeka daha etkilidir.Çünkü;zekan olmadıkça ne kadar çalışırsan çalış fayda etmaz.
28 Mayıs 2008
Cansuu..
yaa süpersinizz herkese sonsuz tesekkürlerimi sunuorum benım haftaya münazaram varr ve çok ÇALISDIM kazanacagıma inanıorum azmin ve basarının elinden hiç bişe kurtulamaz biz allaha inanır ve çok çalısırsak allah bize yardım eder ve basarırız yok sansmız zekaymıs herkes herkese zeka vermıs küçücük çocukta bile var ama neye yaarar calısmadıktan sonraa sunu bilmemız yeterlı güven+calısmak=basarı tek söz..
02 Haziran 2008
yasin
‘İnsan için ancak çalıstıgı vardır’necm:39
sanşı doguranda bizleriz arkadaslar calısmalarımızdır.’Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu’ayet…calısmak insana 1 cok sey kazandırır
26 Ağustos 2008
GÜLSÜM
Arkadaslar cok sagolun hepiniz bu sıte süper isime yaradı benımde salı günü münazaram var bu sıte sayesınde alacagız insallah…CALISARAK alıcazz…….saolun
12 Eylül 2008
asi
ben ce zeke bir insanın kapasitesi bir yere kadardır ne kadar zorlarsan zorla alamaz..örneğin insanın beyni dolu bir şişe gibidir siseye bir sey koymak için boş bir yer yoksa ne kadar zorlarsan zorla alamaz ya sise patlar ya siz yorulursunuz kesinlikle zeka
12 Eylül 2008
GÜLSÜM
Arkadaslar cok sagolun hepiniz bu sıte süper isime yaradı benımde salı günü münazaram var bu sıte sayesınde alacagız insallah…CALISARAK alıcazz…….saolun
13 Eylül 2008
kübra k.
bence çok güzel görüşler var bu sitede çünkü benimde okulda münazaram var ver çok yardımcı oldunuz teşekkürler
19 Eylül 2008
can
katılıyorm size çalısmak çalışmak ve çalısmak napolyonun dediği gbi:D ayrıca zeka olusturan cewredir yaşama basladgn andan itibaren zeka şekillenir ve bu sekillenmeyi potansiyel çalışma sayesinde gerçekleştirebilirsiniz. çalısmak sadece kitap okumak değildir….
22 Eylül 2008
qüL...
tuba1905
arkadaşlar yapmayın tabiki zeka önemlidir bi insan zekası olmasa nası çalışcağını bilemez hatta çalışmanın ne olduğunu bilemez zeka önce gelir
alakası bile yok sonuçta hepimiz dünyaya eşit zekada geldik düşünsenıze engeLLi arkdaslarımız bile okula gidiorlar ve öğrenmeye çalısıorlar aklı dengesi yerinde olmayan arkdaslarımızz bişeyi başarmak için çalısıorlar ne kadar zeka geriliği olsada onu çalışarak başarabilior benım çevremde bole bir örnek var ;)
22 Eylül 2008
ecenaz
bencede yazan çok güzel yazmış teşekkür
23 Eylül 2008
nöron
arkadaslar elinize saglık site güzel olmus ama benim münazara konum ” basarıda sans mı daha etkilidir ,yoksa calısmak mı” 25.09.08 tarihine kadar bana yardımcı olur sanız sevinirim . ben şans daha etkilidir diyorum ve yardımlarınızı bekliyorum .ii gunler .kolay gelsin
23 Eylül 2008
taha
bence herşeyi şansa bırakmayalım neden derseniz ? çünküçalışarak her şeyi elde ede bilirsin ama şansa bırakırsan ya ıskalarsın yada yanından ğeçer bilğisiz bir insan meyvesis bir ağaca benze yani başarısız bir insan şansla meyve toplam ya çalışır kopye yani oda yakalarsa
24 Eylül 2008
Berfu
Arkadaşlar hepiniz gerçekten çok güzel şeyler yazmışsınız.Benimde konum başarmak için çalışmak gerekir çok yardımcı oldunuz.Hepiniz sağolun.
06 Ekim 2008
kinem
çok tşk ederım bnmde münazaram var ve çok yardımcı oldunuz bana
06 Ekim 2008
emine
arkadaşlar bence çalışmak önemlidir. zeka konusunda da şunu söylemek istiyorum burada bahsi geçen zeka 105, 110 IQ civarında bir zeka seviyesi tabi ki de bir zihinsel engelli biri üniversiteyi kazanamaz onlar zaten ayrı bir grup; ama normal bir insan zekasına sahip (mesela 110 IQ lu) bir insan çok çalışarak tıp fakültesini kazanabilir tabiki de verimli çalışması gerekir. şans faktörü de şöyledir: mesela öss sınavına gireceği günü sabahı trafik kazası geçirir ve sınava giremez. işte buna şanssızlık değil kader denir, vardır bunda da vardır bir hayır demek gerekir bir sonraki yıl tekrar girer…Yorumlarınızı bekliyorum.
12 Ekim 2008
Emre Kılç
arkadaşlar gerçekten beyin fırtınası yapılmış burda. herkes bişeyler aktarmış benim konum başarıda zeka etkilidir-başarıda çalışmak etkilidir.Ben çalışmak etkilidir diyeceğim.Ama konuya dikkat edersek zeka yı görmezden gelmiyoruz konu bunu gerektirmiyor.Her insan dünyaya ortalama bir zeka ile geliyor.Önemli olan onu yoğura bilmek.Önünde bir sandalye var onu havaya kaldırma eylemii başarmak için zeka nı kullan bakalım .sadece fikirlerin düşündüklerin yeterli olacak mı?O fikirleri eyleme dönüştürmedikçe başarıya ulaşamazsınız.En basitinden bir örnekti.Zeka faktörü gözardı edilemez ama çalışma işi olmazsa zekanın varlığı sadece soru işaretlerinin fazlalığını azaltma çabasında yardımcı bir eylem olmaktan başka bir şey olmaz.Çalışmayana ekmek yok derler.düşünün bir kere zeka yı savunanlar Fikrinizi düşündünüz zekanıı kullandınız ama bize beyan etmek için klavye deki tuşlara dokunma eylemini çalışarak başardınız.Hatta klavye kullanmayıda çalışarak öğrendiniz.SAYGILARIMLA:::….
13 Ekim 2008
cansu devecioğlu
Doğadaki madenleri düşünelim. Zekayı da madenlerin saflığıyla eşleştirelim. Nasıl ki bulunan madenin saflığı onun değerini arttırırsa, zekanın üstünlüğü de kişinin başarı şansını arttırır. Hatta belli bir mertebeye kadar çaba sarf etmeden de başarılara ulaştırır.Bu kişiye doğuştan gelen bir şanstır.ancak Salak bir adamın çalışmasıyla hiçbir şey olmaz.
14 Ekim 2008
cansu devecioğlu
tabii kii de akıl önemlidir zeka sayesinde çalışmadan zeki olmayan bir insan ise çok çok çalışarak bir başarıya ulaşıyorsa o sadece onun şansıdır, belkide karşısına çıkan sorun çalışması sırasında ezberlediği bir sorunla aynı olduğu için başarmış olabilir. Çalışmakta başarıda etkilidir ama zeka olmadan da çalışmanın bir anlamı yoktur., sonuçta başarısı devamlı olmıcaktır. Ve başarıya ulaşamıyacaktır
14 Ekim 2008
vera
bişi söylicem münazram var benim de ama zekayı savunanlar da çalışarak gelmediler mi??? bnce çalışmak çalışmak daha çok çalışmak
14 Ekim 2008
deniz
bencede çalışmak önemlidir. çünkü hiç kimse çalışmadan bir şeyleri ellde edemez
22 Ekim 2008
münazaracıı
bence güzel olmuş benimde yarın münazaram var ve bu site bana çok yardımcı oldu
22 Ekim 2008
Büşra
Arkadaşlar benim konum başarıda zeka önemlidir.Münazara için benim içinn çok çok önemli lütfen yardım edin arkadaşlar.Çalışmada ne sorulabilir v.s sölerseniz de çok iyi olacak…Şimdiden teşekkür ederim herkeze…
24 Ekim 2008
BEYAZ
süper şeyler.. şu münazaram bitsin tüm bilgileri yazıcam
27 Ekim 2008
elif
bu site süper olmuş yorumlarda süper benmde haftaya münazaram var çalışmayı savunucam.çalıştırlmayan zekadan pek birşey olmaz fakat çok parlak bir zekaya sahip olmasanız bile çalışıp güzel şeyler ortaya koyabilirsiniz örneğin öss derecesi yapan kişler çok zeki deildir içlerinde 10 saat ders çalışıp da o başarıyı elde etmişler vardır.çok zeki olmasına rağmen öös de hiç birşey yapamayanda vardır
02 Kasım 2008
Yunus
Daha önceleri çalışmazdım..Çalışsam bile yazılılara bile 1 veya 2 saat çalışırdım.2 saat çalışmam yıllar önceydi..Ne yapsam diye düşünürdüm hep.Son bir haftadır çalışmak yazılarını okuyorum.Ben şu 10 gün boyunca çalışmayı deniycem.Ve bu çalışmanın bana etkilerine bakıcam.Eğer daha mutlu oluyorsam çalışmaya devam edicem.Daha mutsuz oluyorsam bırakıcam.Şimdi bilgisayarı kapatıyorum.10 gün boyunca çalışmayı denemek.Acaba hangisi daha iyi Çalışarak yüksek notlar almak mı?Bilgisayarın başında saatler geçirerek okuldan geldiğimde çantaya bir yere atarak boş boş zaman harcamak mı?Nedemiş ünlü bir söz.Dünyayı değiştirmiş kişiler çalışmaya kendilerinden başlamışlardır.
04 Kasım 2008
maloz
site güzel birtakım şeyler eksik
07 Kasım 2008
MELİKE 7/B
süper site dersime yardımcı oldu . ayrıca olumlu yazan ve olumlu düşünen arkadaşlarıma katılıyooom.CANLARIM YAAAAA ^^ 7/B 7/B 7/B^^
22 Kasım 2008
imparator
slm arkadaslar benımde carsamba gunu munazara yarısmamm var bende calısmağı savunuyorum cunku bır ınsan ne kadar zekı olsada calısmadan hıc bır iş yapamaz bu kadar basıt uzatmayın
24 Kasım 2008
nadide
çalışmak ve zeka ikisi de gerekli biz burda hangiis daha önemli demiyoruz çünkü herkes biliyrki ikisi eşit şartlarda insan için önemlidir biz burda hangisi baskın diyorus ewt doğru çalışmak çokönmeli bunu biz zekayı savunanlar inklar etmiyoruz ki sadece zeka olmadan iyiyi kötüden yalnışı doğrudan ayıramassın bunu çalışıp yapabileceğinizi hiç sanmıyorum ayrıca mat. sorularını çözmek sayıyal bölümde okumak zeka içindir sne ne kadar çalış zeki olmassn neye yarar çalışmak bir yere kadar sonunda patlar kim ne derse desin zekanın daha baskın olduğunu herkes kabul etsin ilk zeka sonra çalışmak zekasız çalış gerizekalı bir insandan farkın olucağını sanmıyorum…
01 Aralık 2008
@sum@n
cok tşkr ederim yhaw.. nsl öderim hakkınızı
03 Aralık 2008
emine
ya süper bi site çok yararı oldu yapandan allah razı olsun
05 Aralık 2008
mert
benimde cuma günü munezaram var bence zekilik
insanın aklı olmassa çalış çalış nereye kadar
18 Aralık 2008
--ashleyy--
arkadaşlar ben deil ama arklarmın münazarası war haftaya ben de yardm amacıyla arştırıodm çalışmayı savunuolar bence her şekilde çalışmak önemli çoğunuzn da dediği gibi insan çalışmasa ne kadar zekaya sahip olsada bi işe yaramaz çoğu önemli insan çalışarak büyük yerlere ulaştılar çalışmaya birçok örnek verilebilir;arılar,sınavlar,bilim adamları…bence engüzel örnek ATATÜRK.
bu benm kendi görüşm zekanın önemli olduğunu düşünenlere de saygı duyuyorm ne de olsa zevkler ve renkler tartışılmaz..:D
19 Aralık 2008
özge
arkadaşlar genel olarak bir değerlendirme yaparsak her insan dünyaya az yada çok ortalama bir zeka ile geliyor.ancak sen o zekayı geliştirmedikten sonra ha var ha yok.zekada ancak çalışma ile gelişebilir.bizim için bu noktada önemli olan zekayı kullanabilmek.basit bir örnek günümüzde yüksek atlama spporu dalında birçok önemli ismler vardır.peki
bu insanlar ilk atlayışlarında mı en yükseğe atlamayı basardılar?tabiki hayır.çalışa çalışa günümüzdeki konuma gelmeyi başardılar .ortalama olarak insanlar zekasının %5 ini kullanır peki geriye kalan%95 lik kısmı nedir?işte bu noktada ortaya şans ve çalışma faktörleride çıkıyor.bir futbolcu maça antreman yapmadan çalışmadan çıktığı zamn hangi golü yanlızca zekasıyla atabilir? dünyanın en iyi fizikçisi einsteni bile ben çalışmasaydım hiç birşey başaramazdım demiştir.şimdi bir örnek daha vermek istiyorum okulumuzda çalışmakta bulunan bir öğretmenimiz bize bir olayını anlattı. yolda eski öğrencilerinden biriyle karsılasmıs.karşılaştığı öğrenci şu anda makina mühendisi imiş.öğrencisi kendisini akşam yemeğine davet etmiş.akşam restoranta girdiğinde kasada duran çocuğunda öğrencisi olduğu görmüş .kasada duran çocuk öğrenci iken şu anda makina mühendisi olan çocuktan çok daha zeki ama hiç çalışmıyormuş.makina mühendisi olan çocuk ise ondan zeka açısından daha geri ancak çok çalışıyor imiş.ancak zeki olan bir kasiyer çok çalışan ise makina mühendisi aradaki farkı siz görün.yani dostlarım kısaca başarının yolu çalışmaktan geçer.başarının anahtarı çalışmaktır!!!
25 Aralık 2008
Ramazan
başarıda çalışmak önemlidir bence çünkü hayatta çalışmadan hiçbirşey elde edemeyiz.çalışmak demek el emeği demek ,alın teri demek başarmak yani azanmak demek.Günümüz insanların en çok dert ettikleri şeye gelelim para kazanmak siz hiç çalışmadan para kazanabilirmisiniz?cevep çok açık kazanamazsınız!yani başarılı olamazsınız
12 Ocak 2009
neroxlenans
ben de munazara hazırlanan bırı olarak sunları soylemek ıstıyorum zeka her insana verilen bir seydir kımı ınsan bunu kullanır kımısı kullamaz.zekayı arttırmak kısının elındedır senın elınde bır yün var bundan ip yapıp sonrada kumas urtmek senn elınde .o ıpı kullanma senn elınde bı seyler yapmak ıcın calısada bılırsın calısmayada bılırsın .zeka olmadan kısı basarıya ulasamaz yada ulasır ama cok zor ve uzun surer calısma basarıda katalizör gorevını gorur we bızde bılıyoruzkı basarıda ZAMAN coqq onemlı.. hepımıze munazara ıcın basaırlrr… ee tabı banada :))
19 Ocak 2009
Utkan_36
Site güzel olmuş başarıda zekamı çalışmakmı önemlidir sorusuna verilebilecek yanıt bence zekadır.Örneğin; archimedes suyun kaldırma kuvvetini senelerce çalışarak değil banyoda tasın su üzerinde yüzdüğünü görerek bulmuştur.Bugün fizik dersinin en baş konularından biri olan suyun kaldırma kuvveti çalışılarak değil zeka sonucu oluşmuş bişeydir.Bir başka örnekte ise; zekayla çalışmayı bir kimyasal reaksiyondan örnekle karşılaştırırsak zekayı giren maddelere benzetebiliriz.Onlar olmadan o tepkime asla başlamaz.Çalışmayıda ancak katalizöre benzetebiliriz.Bildiğiniz gibi katalizör tepkimeyi ne başlatabilir ne de bitirebilir yalnızca hızını artırır.İşte zeka ve çalışmayıda böle ayırabiliriz.Zeka olmadan bi şeyi asla başaramayız hatta öle bişeyin varlığını bilmediğimiz için başlayamayız bile.
24 Şubat 2009
osmangazi okulundan 7-b sınıfından bahar
bence güzel olmuş.. benim sınıfımız içinde düzenlenen bir münazarada ben şansı savunuyorum bence şansda başarıda önemlidir neden derseniz şans olmasa hep çalışsak beynimiz sulanır onun için şansda%95 çalışmakta%5 önemlidir
04 Mart 2009
BAHAR
bence güzel olmuş. Ama hep çalışmayı savunmuşunuz azıcıkta keşki şansı savunsaydınız. çünkü benim münazaramda ben şansı savunucam bence çalışmak ne kadar önemliyse şansda o kadar önrmliydir %95çalışmak%5şans olsa bile yine azıcık şansın önemide vardır BAHAR DAKAK
09 Mart 2009
selin
arkadaşlarım tabikide zeka önemlidir …
Çalışan insan var olanı öğrenir sadece. Zeki olan ise ötesini de düşünür. Bulunmayanı, bilinmeyeni icat eder. Gerçek başarı da budur zaten..yalanmıyım diyorsunuz ki çalışmadan zeka olmaz pekii sen çalışman gerektiği kanısına ne ile varıyorsun?? cevaplarınızı bekliyorum 8 nisan 2009 münazaram var ve sonuna kadarda zekayı savunuyorum…
! Taşı işlersen en fazla taş kafalı bir insan elde edersin. Altınsa yeterince işlenmese bile değerlidir.
11 Mart 2009
suzan
tabikide çalışmak…Düşünün öss sınavını günde 8 saat çalışan mı kazanır yoksa yan gelip yatan zeki arkadaşımızmı?
15 Mart 2009
MÜNİRE
arkadaslarr tabikidee zekaa önemliii..çalışmak neereyee kadarr?? basit bi örnek verecek olursaakk hayvanlardaaa sabahh güneşin doğuşuylaa çalışmaya çıkarlarr ama sizler bir hayvanın elektriği buldugunu yada suyun kaldırma kuvvetini buldugunu gördünüzzmüüü.. zeka çeşitlerii vardırr müziksel zeka matematiksel zekaa ben kemanı elime bir kere aldım ve bi kerede öğrendmm ilk almamdaaa..bu yetenek işidirr..bunuu sadece ders konusunda düşünmeyinn..esnaflaraa sorun bunlarıı bir mühendise sorunnn..sarkıp sabancıı hamallıkktann bakkalııktaan sonra büyükk ün yapmış bir kişidirr..bugün gece elektiriğin altındaa oturuosanızz bunu edisonun zekasınaa borçlusunuzzzz…zekası olmauan insanlar kendilerini savunamazlar sadece düşüncelerini ortaya koyarlarrr..bir öğretmenle bir marangozcuyuu karşılaştırınn..olmadıı IQ seviyesii 25 olan bir çocugaaa ne verebilirsinizz sayı kavramınıı veremezsinizz renk kavramını veremezsinizz rehabilitasyon merkezlerinee gidipp görsenizz zekanızınn ne kadar önemli olduguunu orada anlarsınızz.. ben matematk üzerinde ne kadar çalışırsaam bişey anlayamamm..çocuk geliişimi ve eğitimi alanı öğrencisii olarakk zekaa diyorumm çünküü benim bölümümdedee yetenek işlerii var bir ev süsü yaparken şunu şöyle yaparsaam daha güzel olur diyorum zekaamıı kullanıyorumm vee işlemm olarakk çalışmayla sürdürüyorummm.. zekaası olmayan bir öğrenciden öz bakım becerilerini yerine getirmesini bekleyebilrmisinizzzz….SİTEE HARİKAA OLMUUŞŞŞ… ::)
17 Mart 2009
sagopaa
başarılı olmak istediğin bir meslekse: o mesleği öğrenmek için çaba harcaman gerekir. çaba harcamadığın halde olmuyorsa o meslek sana uymuyordur. ya da o meslekteki başarısızlığın nedeni yeterli seviyede çaba harcamayışın olabilir. bir de şu var her insanın ilgi alanı farklıdır. başkasının 3 ayda öğrenebileceği mesleği sen 1 senede anca öğrenirsin.
başarılı olmak istediğin bir okulsa: yine çok çalışman gerekir. bir derse çalışma kriteri geçmişte alınan eğitim seviyesine göre değişkenlik gösterebilir. üniversiteye gelmeden önceki eğitim yıllarında kendisini derslere daha çok veren ve çalışan, daha çok kitap okuyan bir insanla yine üniversiteye gelmeden önce normal seviyede çalışıp üniversiteyi zar zor kazanan bir insanın üniversite hayatında aynı başarı grafiğini gösterememesi hiç te şaşırtıcı değildir. yani bazı temeller çocukluktan atılmalı. çocuğun ileriki yaşlarında zeka seviyesini belirleyen önemli etkenlerden birisi çocuğa erken yaşlarda birşeyler öğretebilmek ve onun güzel bir eğitim almasını sağlamaktır.
bir insan zeki olabilir. ama başarılı olmak istediği şeyi hiç çalışmadan zekasıyla başaramaz.
kısaca çalışmak daha önemli. çalışarak zekanı geliştirebilir ve istediğin konularda başarılı olabilirsin. zeki olsan dahi çalışmazsan o zekanın sana fazla faydası olmaz.
dir
18 Mart 2009
İsimsiz...
Arkadaşlar ben “başarıya ulaşmak için zeka gereklidir” idi benim bu yorumlardan elde ettim bilgiler şöyledir(Ben bazı yorumlardan aldım bu yazıları yorumları yazanlardan özür dilerim):D
BAŞARIYA ULAŞMAK İÇİN ZEKÂ ÖNEMLİDİR
Başarıya ulaşmada zekâ ve çok çalışmak birbirinin bütünleridir. Ama unutulmamalı ki bir insan zekâsını kullanmadan çalışamaz. Aptal biriyseniz isterseniz 7 gün 24 saat çalışın kafanız almadıktan sonra ne anlamı olur ki? Zihinsel engelli insanları çok çalıştırın bakalım. Sabah akşam çalışarak başaracaklar mı yapmaları gereken şeyi. Bakın Einstein ne diyor: İnsan aklın sınırlarını zorlamadıkça hiçbir şeye ulaşamaz. Yani çalışsanız ne fayda zekânızı zorlamadıktan sonra…
Tabii ki de akıl önemlidir zekâ sayesinde çalışmadan zeki olmayan bir insan ise çok çok çalışarak bir başarıya ulaşıyorsa o sadece onun şansıdır, belkide karşısına çıkan sorun çalışması sırasında ezberlediği bir sorunla aynı olduğu için başarmış olabilir. Çalışmakta başarıda etkilidir ama zekâ olmadan da çalışmanın bir anlamı yoktur. Sonuçta başarısı devamlı olmayacaktır. Ve başarıya ulaşamayacaktır.
Başarmanın yolu tabiî ki çalışmaktan geçer ama bir insanda en önemli olan şey zekâsıdır bir insan zekâsını kullanamazsa çalışmasının ne yararı ve anlamı olur ki? Diyelim bir insan çalışmak istedi ama adamda zekâ düşüklüğü var veya zekâsını kullanamıyor bu adam nasıl zekâsız çalışabilir ki? Çalışmak elbette zekâ gerektirir arkadaşlar.
Bence başarı için zekâ önemlidir mesela çalışmayı araba zekâyı ise benzin olarak görelim. Benzin olmadan arabayı ne kadar uğraşsanız çalıştıramazsınız…
Aptal bir insanı düşünün. çalışsada başaramaz. Matematik problemlerini bir kere zekâmızı kullanarak çözüyoruz. Genellikle çalışmakta önemli ama aptal bir insan çalışsada yararı az olur. Şunu da söylemem lazım. Zekâ seviyesi düşük olan bir insanın aklına çalışmak bile zor gelir.
Doğadaki madenleri düşünelim. Zekâyı da madenlerin saflığıyla eşleştirelim. Nasıl ki bulunan madenin saflığı onun değerini arttırırsa, zekânın üstünlüğü de kişinin başarı şansını arttırır. Hatta belli bir mertebeye kadar çaba sarf etmeden de başarılara ulaştırır. Bu kişiye doğuştan gelen bir şanstır. Ancak akılsız bir adamın çalışmasıyla hiçbir şey olmaz.
Bence zekâ bir insanın kapasitesi bir yere kadardır ne kadar zorlarsan zorla alamaz. Örneğin insanın beyni dolu bir şişe gibidir şişeye bir şey koymak için boş bir yer yoksa ne kadar zorlarsan zorla alamaz ya sise patlar ya siz yorulursunuz.
18 Mart 2009
RAMÇO
merhaba arkadaşlar, ben munazara kulübüne katıldım .bizim konumuz başarıda çalışma önemlidir
konumuzu savunduk ve 100/100kazandık lafın gelişi başarı olmadan zeka olmaz………
19 Mart 2009
recep
çok uzun olmuş ama ben bukadar yaztım
Başarılı olmanın basit bir formülü vardır aslında. Başarıya ulaşma yolu her zaman bellidir. Genel olarak başarılı olmak isteyen birinin yapması gereken ana görev “çalışmak”, çaba göstermektir. Formüldeki diğer katsayılar, çarpanlar, bölenler mudahale edilememez çogu zaman. Belirlenen bir hedefte başarılı olma oranı(B), şans faktörü(Ş), olanak(O), çalışma miktarı(Ç), kapasite(K) ve hedefin büyüklüğü(H) gibi olgulardan etkilenerek oluşur.
B = [ Ş ( O + ( ÇxK ) ) ] / H
Başarı=[Şans faktörü(Olanak+(Çalışma mikxKapasite))] / Hedefin büyüklüğü
bukadar olymu olmaza msn ye gönder tamamı
24 Mart 2009
mislina
tabiki çalışmak… bir insan zeki olabilir ama başarılı olmak isteği şeyi hiç çalışmadan zekasıyla elde edemez.
örnk bir arı arı bal yapıyo tamam güzel bu balı çalışarak elde ediyor demi.peki arının zekası olsa hiç balı bize verirmi ????
hiç kimse zekanın çalışmaktan önemli olduğunu savunamaz.” herkes zekalı olarak dünyaya gelir”
24 Mart 2009
gülşah
arkadaşlar sizleri çok seviyorum ben sizin sayenizde münazara konuşmamı yaptım münazarayı kazanırsam eğer sizede kendi konuşamamı vereceğim… bu arada başarıda çalışma önemlidirrrr tabiki!!!
15 Nisan 2009
çikolata
arkadaşlar şansı savunan varda arka sıradakiler dizisinde 12 bölümde münazara var çok güzel örnekler var tavsiye ederim
17 Nisan 2009
tavas lisesinden tuba
Benim de pazartesi günü münazaram var. Bu site gerçekten çok güzel olmuş.Özellikle Filozofun yazdıkları çok işime yarayacak.Ben de başarının yolu çalışmaktan geçer düşüncesini savunuyorum.İnşallah kazanırız.Her ne kadak zekamız olsa da çalışmadan bir yere varamayız.
23 Nisan 2009
mehmetakif
bence ŞANS önemlidir size bir örnek vereyim newton yer çekimi kuvvetini şans eseri kafasına elma düşerek buldu.röntgen cihazı şans eseri bulundu.penisilin,sertleştirilmiş plastik,migrodalga fırın,suyun kaldırma kuvveti,v.b HEPSİ ŞANSLA BULUNDU
30 Nisan 2009
davut koç
Başarıya ulaşmak için her zaman çalışmak önemlidir.
zaten zeka ile çalışmak bir bütündür ama çalışmak olmayınca bir başarı elde etmek söz konusu olmaz.
31 Mayıs 2009
zeynep
bence herşeyden önemlisi şanstır
çünkü bir arkim oks ye çççooookkk çalışmıştı ama oks sabahı hastalandı ve oks ye giremedi.şansı çççoookkk kötüydü.
ama başka bir arkadaş oks ye hiç çalışmadı öylesine doldurdu kağıdı ”’kazandı”’.eee yani
!!!ŞŞŞAAANNNSSS!!!
12 Ekim 2009
hilosh
bence calışmak cünkü zek a herkezde war ama kimse calışmadan biyere gelemiyo
12 Ekim 2009
kevser
bence başarıda şans ta önemli bir insanın şansı yaver giderse o işi yapabilir yada başarılı olabilir:):)
13 Ekim 2009
ayşenur
benimde salı günü münazaram var ve sayenizde başarıya ulaşmak için calısmanın önemini daha iyi savunacagım ve rakiplerimi ezeceğim TESEKKÜR EDERİMMMM………
18 Ekim 2009
Senanur
bence de çalışmak (aslında zekada önemli) ama saolun münazara konum için yardım oldu :D
20 Ekim 2009
seda
9 kasımda münazzaram var bu siteyı yapana tşk edirim.komun başarı da zekanın onemı ……. zeka onemlıdır çünkü zekan olmasaydı ben okumadan da iş sahibi olabılırdım bence saçma bişey şansla başarı olmaz bazı yerlerde olur ama adı ustunde şans ……………………..
03 Kasım 2009
elif
bu siteyi okuyunca çalismak olduguna karar verdim ama öğretmen münazara da zekayı savun daha zor dedi bende kabul ettim.Lütfen zekanın da önemli oldugunu yazarmisınız BU ARADA STEYİ SÜPEERRRRR BULDUM. ÇAAAVVVVVV!!!!!
24 Kasım 2009
ruşen
ya süper siziniz burda yazdıklarınız işime çok yarayacak benm de yarın münazaram var bizde başarıda zekayı savunuyoruz ..
ZEKA ZEKA ZEKA ÖNEMLİDİRRR!!!
01 Aralık 2009
büşra
çalışmak çünku zekı olupta yerınde sayanlar hıçbırsey yapamazlar insan hem çalısarak zekı olurlar
02 Aralık 2009
İsİmSiZ
bence her ikiside önemlidir münazarada konu deil nasıl sovunacağın ödemli zaten bu arada yazdıklarınız çok işime yaradı sayenizde 1. olduk teşekkürler
08 Aralık 2009
ceren
benimde munazaram var ve çalışmak tarafındayım… bu site çok güzel filozoflara teşekkürler.inş.kazarız..
05 Mart 2010
rabia
bencede çalışmak çünkü herkesin bir zekası vardır
ama kullanabilene zekayı kullanmasının tek yolu çalışmaktır
28 Mart 2010
şans
arkadaşlar, bence başarıda şansında önemi vardır.zaten eğer şansınız olmasaydı kim bilir belki şu anda yaşıyor olmuyacaktınız.aslında aldığınız her nefes şanstır.fakat bazıları bunun farkında değil.örneğin; newton un başına elma düşmeseydi (ki şans eseri) böyle bir buluşun ilk adımı bulunmayacaktı belkide. yani başarıda şans da önemli bir yertutar.
29 Mart 2010
Melek
Merhaba Arkdaslar.
Basarıya gıden yolun beyne iletı gonderırız. o olayın yaıpıp yapılmaması ıcın .alt beyne dusunduklerımızı ondan sonra uzt beyne iletı gonderırız.Bunun ıcın bellı bır enerjı harcarız konu hakkında dogrulugunu bulmak ıcın yanı çalısmadan suphesız alt beyınden ust beyne ıletıyı konun dogrulunu ogrenmemız ıcın bır efor,enerjı gerceklestırıız.ÇALIŞMA
02 Nisan 2010
Japon
arkadaşlar tabikide zeka önemlidir.kapasiten olmadan sen ne kadar uğraşırsan uğraş birşey farketmez senn öğrenebileceğin kapasiten kadardır ancak..
13 Nisan 2010
çağrı
çalışmak ne demek hiç işim olmaz çalışmakla
19 Nisan 2010
misafir
bazı arkadaşlarmızzekasını kullanmadan çalışacağını nasıl düşünecek diyebiliyor.buna karşılık diyeceğim söz şu”zeki olmayı ve akılı karıştırmayın.sonuçta zeki olmak ve akıl farklı şeylerdir.biz zekilik sayesinde değil aklımız sayesinde düşünüyoruz!!!”
21 Nisan 2010
leyla
aynen ben de öyle düşünüyorum ama birde şu var zekanın peşinde koşmayın aptallığı yakalasınız diye bir söz vardır dimi yhani….
09 Mayıs 2010
KARACAOĞLAN 7B 2010
tabıı sı de calısmak ya .d
sonucta münazarada karsı grup zekaya sahıp degıl :Dxx
ama calısmaya calıstıkları ıcın gayretlerını gormemek elde degıl:D
28 Mayıs 2010
kral
Allah Kur’ân-ı Kerimde başarının sırrını veriyor.Sadece 2 şey. 1_Samimi olmanız 2_İnsanlık için bir şeyler yapmanız
Çaba,İnanç,İstek.. 3′ü de eşit oranda olmalı.Ve sürekli dua ile takviye edilmeli.En iyi dua’da ”Allahım beni en çok nerede görmek istiyorsan o noktaya koy,benim isteklerim bunlardır” şeklinde olmalıdır.Ve ondan gelecek işaretlerde(sadece bir işaret) onun üzerinde durup,diğer fikirlerle enerjiyi bölmemektir.Tek fikre odaklanmak kısaca..
21 Temmuz 2010