Einstein bulmacası

Einstein’ın insanların ancak %2’sinin çözebileceğini(%98’inin çözemeyeceğini!) iddia ettiğini iddia eden birilerinin naklettiği bulmaca. Kaynak gösterilmediği için bu sorunun Einstein’a ait olup olmadığı konusunda işkillenme hakkı saklı tutulmaktadır.

1) Beş tane ev var. Hepsi ayrı renk.
2) Her evde oturanın ayrı bir uyruğu var.
3) Hepsi de ayrı bir içecek içiyor, ayrı bir hayvan besliyor ve ayrı bir marka sigara içiyor.
4) Bu beş insanın hiçbiri diğerinin yaptığını yapmıyor. Yani sigarası ayrı, içeceği ayrı, beslediği hayvan ayrı ve evi ayrı

1) Ingiliz kırmızı evde oturuyor.
2) Isveçlinin köpeği var.
3) Danimarkalı çay içiyor.
4) Yeşil ev tam beyaz evin solunda duruyor.
5) Yeşil evin sahibi kahve içmeyi seviyor.
6) Palmall sigarası içenin bir kuşu var.
7) Ortadaki evde oturan süt içmeyi seviyor.
8) Sarı evde oturan Dunhill sigarası içiyor.
9) Norveçli birinci evde oturuyor.
10) Marlboro içen, kedisi olanın yanındaki evde oturuyor.
11) Atı olan insan, Dunhill sigarası içenin yanındaki evde oturuyor.
12) Winfield sigarası içen, birayı seviyor.
13) Mavi evin yanında Norveçli oturuyor.
14) Alman Rothmanns sigarası içiyor.
15) Marlboro içenin komşusu su içiyor.

Solo
Balık kime aittir?

——Geri kalan bölüm cevap için ipucu içerebilir——-
Çözülüyor çözülmesine ama soruda verilmesi gereken bir nokta daha var; Evlerin düz bir sıra halinde dizildiği.

Evler çember oluşturacak şekilde duruyorsa misal bir parkın etrafını çevirmiş evler düşünün. Ki “Ulan öyle çember gibi evler sıralanır mı” diye höykürecek biri varsa (bkz: Atça). Şehir merkezinin tam ortasında park bulunur. Evler parkı çevreleyen geniş döner yolun kenarlarına birbiri ardına çember oluşturcak şekilde dizilmişlerdir.

Ama evlerin çember oluşturcak şekilde dizilebileceği göz önüne alınırsa çözüme ulaşılır mı, ulaşılmaz mı bilemiyorum. Kafam patladı zaten mınagodumun sarı ev, kırmızı ev, ingiliz, danimarka, balık, rakı, bira derken… Napalım benimki de bu kadar baskıya dananıyor… Aynşıtayn mıyız yahu…

185 Responses to “Einstein bulmacası”

  1. seda diyor ki:

    cevap:balık danimarkalıya aittir

  2. Selim Yörük diyor ki:

    üzgünüm. tekrar bi gözden geçirin çözümünüzü. verileri matrise dizince çözüm ortaya cikiyor.

    — cevabı içerir —
    balik almana aittir.

    ingiliz:kirmizi, kus, palmall, süt, ev3
    isvecli: beyaz, köpek, winfield, bira, ev5
    danimarka: mavi, at, marlboro, cay, ev2
    norvecli: sari, kedi, dunhill, su, ev1
    alman: yesil,balik, rothmanns, kahve, ev4
    — /cevabı içerir —

  3. fani diyor ki:

    balık almana aittir

  4. nask diyor ki:

    balık almana aittir

  5. spoitl diyor ki:

    balık almana aittir en uzun çözümü 15 dk olmalıdır

  6. asım dünder diyor ki:

    asım dünder
    balık almana aittir
    1.ev=norvecli,sarı.kedi,su,dunhill
    2.ev=danimarka,mavi,at,cay,malbora
    3.ev=ingiliz,kırmızı,kuş,süt,pall mall
    4.ev=alman,yesil,BALIK,kahve,rothmanns,
    5.ev=isveç,beyaz,köpek,bira,windfielt

  7. einstein diyor ki:

    kesinlikle balık almana ait ama bunun hakkında kesin bir kaynak var mı acaba

  8. kenan diyor ki:

    balık artık bana ait alman bakamadı bana verdi

  9. inci diyor ki:

    kenan, siz de bakamadiniz, simdi balik bende:)

  10. Burak... diyor ki:

    bu balık hamsi mi japon balıgı fln mı :D

  11. Pınar diyor ki:

    Balık Almana ait!Ama bence burada önemli olan kaç dakikada çözüldügü..cerencim çok saol gece gece uykumdan ettin beni:D

  12. Bıçkın Muzoooo... diyor ki:

    Barbun balık,Kefal balık Çinekoop balıkkk BALIIK TAZEE BALIIKKK!!!!….gülçiçegimeeee…

  13. junkie diyor ki:

    galiba ben %5 lik dilimdeyim. soruyu okumadan cevabına bakan kesim olabilir :D

  14. seyma diyor ki:

    arkadaşım bugün bu soruyu sordu bende uğraştım ve buldum balık almana ait

  15. banu diyor ki:

    BULMACAYI SÖZMESİ ÇOK ZEVKLİ İDİ ….
    TABİ Kİ BALIK ALMAN’A AİTTİR…. ALMAN …
    Einstein’ın insanların ancak %2’sinin çözebileceğini SÖYLEMİŞ ama bu da insanları bu bulmacaya teşvik etmiş, tetiklemişşş

  16. gerek yok diyor ki:

    yaw bana da kuzen gösterdi baktık çözdük ben lise 1 öğrencisiyim çk rahat çözdüm balık almanın ama %2lik kısım olduuna emin misiniz çünkü cidden kolay:S

  17. besame diyor ki:

    İnsanların %2 çözüyormus 98’i çözemiyormus bak hele şu işe???

  18. mehmet alemdar diyor ki:

    Hani bu soru yu %98 cözemezdi bil bakalım ben kimin evindeyim şimdi

  19. oğlan cocuğu diyor ki:

    Banu sen Bulmacayı sözdün herhalde çözseydin anlardın?

  20. COSKUN:) diyor ki:

    balık almana aittir bence u soruyu insanlığın %2 si çözemez %98’i çözer diyorum einstein den sonra bu insanların zeke seviyesinde gailba artış olmuş

  21. ocuc diyor ki:

    balık alman da

  22. umut diyor ki:

    matrisle çok kolay çözülüyo mantık koydukmuda oluo ama biraz uzun sürüyor
    matrisle – yaklaşık 12 dk da çözülüyo…

    balık almanın

  23. en3ca diyor ki:

    yav bırakın matris filn hikaye alın elinize kalemi benim gibi 1 saat uğraşın daha keyifli…
    madem einstein insaların %2si çözebileceğini idda etmiş kağıt kalem ( türk mantığı ) ile insanların &2sinden daha fazlasını çözebileceğini düşünyorum

  24. İBRAHİM diyor ki:

    Bu sorunun cevabını bulmam için Einsteinle konuşmam LAZIM O DAHA İYİ AÇIKLAR.EGER EİNSTEİNLE KONUŞSAYDIM ONA SORACAGIM SORU ŞU OLURDU:BU SORUYU MADEMKİ İNSANLARIN %2 Sİ YAPIYOR PEKİ BENİM BU SORUYU YAPMA OLASILIGIM KAÇTIR?

  25. alev diyor ki:

    tabii ki Alman a ait..

  26. berkay diyor ki:

    balık almana aittir..3 dakikamı bile almadı cunku bnce gunumzun insanlarının yuzde 20si çözer

  27. ismus diyor ki:

    berkay a katılıyorum. bi ne zekiymisim be dedim ama cozenlerin coklugunu gorunce bu yuzde iki lik dilim alman veya amerikan vatandaslarına yonelik dilim oldugunu anladım :p

  28. oguz diyor ki:

    Norvveç danimarka ingiliz isveç alman
    su çay süt bira kahve
    Danhil malbora palmal winfild rotmand
    kedi AT kuş kopek balık

    Sarı ,mavi, kırmızı, beyaz , yesil

    Balik Almanin

  29. OGUZ diyor ki:

    norvecli,sarı.kedi,su,dunhill
    danimarka,mavi,at,cay,malbora
    ingiliz,kırmızı,kuş,süt,pall mall
    isveç,beyaz,köpek,bira,windfielt
    alman,yesil,BALIK,kahve,rothmanns,

    İlk gönderdigim mailde siralama cikmamis.

    Alman= BALIK

  30. melike diyor ki:

    yaw kafam karıştı bu ne yaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  31. erdoğan diyor ki:

    arkadaşlar bu o kadar kek bir soru ki bence kimse böbürlenmesin.balık alamana ait ama orda ince bir ayrıntı var onu yakalamak mesele idi.bence 100 de 98 çözülür

  32. erdoğan diyor ki:

    bende ilk çözdüğümde ya ne kadarda zeki imişimde haberim yokmuş demiştim ama.bizim takoz bir arkadaşta aynı soruyu çözünce yıkıldım:)

  33. Özmen Aras diyor ki:

    ya %98 i çözemezmiş insanların sallıyolar. ilk önce balıkçılık norveçte yapılıyo diye mantık yürüterek 10 saniye içinde cevapladım. daha sonra kime ne ait yazdım ve alman olduğunu buldum.

  34. ahmet diyor ki:

    bence 0n beş dk çok olur balik almanındır!!!ayrıca cvbı verenlerin yaşlarını da bilseydik kıyaslama açısından daha ii olurdu!!!yaş 16

  35. ahmet diyor ki:

    millet ya siz çok zekisinizz ya da ben yanlış okuyorum soruyu..yeşil ev beyaz evin tam solunda duruyor diyor.. ve norveçli birinci evde oturduuna göre nasıl oluyor da isveçli 4. evde alman 5. evde oturuyor??müzii veriyorum siz kıvırmaya başlayınn..einstein haklı galiba

  36. melike diyor ki:

    balık almanda dıyorum baska da bısey demıyorum

  37. art diyor ki:

    Eğer evler düz bir sıra halinde ise marlboro içenin yani 2. eveki danimarkalının komşusu su içiyor deniliyor.Peki 1. evdeki su içen norveçli komşusu da 3. evdeki süt içen ingiliz niye komşusu değil? Yani bu cevaba göre marlboro içenin komşusu su içen danimarkalı ve süt içen ingilizdir(sadece su içen olması gerekirken).Cevap alman olmakla beraber çözümünüz yanlıştır.

  38. merve diyor ki:

    arkadaslar biri bunu kolpalamis eintstein bole bi soru sormus olamaz cidden saka gibi yani ne bu yahu oturdum cözdum arada bi kafan karısıo ama yapıosun yani ya bizim zeka seysimiz gelisti ya einstein aptaldi(ki diil)yada biri salladi einstein solemis süsü verdi ki ben kesinlikle 3. şıktan yanayım=)

  39. yesim diyor ki:

    cvp:alman olacak tabiki .anlamadığım bişi var einstein baya yanılmış yani bu soru çok basit herkes çözüyo zaten nerde kaldı bunun %2lik dilimi

  40. Hat!ce diyor ki:

    %2 diyince komik oluyo be.Bence o Einstein dönemindeymiş.Günümüz insanlarının %30 u çözer bu soruyu.belki de daha fazlası… Balık ALMANA ait.

  41. ali sümen diyor ki:

    sarı ev norveç su, dunhill , kedi…
    mavi ev danimarka, çay, marlboro, at…
    kırmızı ev ingiliz, süt, palmall, kuş…
    yeşil ev alman , kahve, rothmans, balık…
    beyaz ev isveç , bira , winfield, köpek…

    böyle basit sorularla gelmeyin buraya…daha zor sorun daha…ciddiyim…

  42. Rüya Denizi diyor ki:

    Demek kii Türk insanı çözüyor geriye kalanlar da aptal :)))

    Yani demek ki türkiyedeki insanları sayıyoruuuz. Dünya yüzdesini alıyoruz. Türk nüfusu dünya nüfusunun %2’si çıkıyor ;o)

    Hadi ellerinize sağlık…

    Ben çözemedim :(

    çünkü vaktim yok… Çözüm için geldim bu siteye… Fazla sabırsızım ne yapayım :(

  43. En zeki Fenerli diyor ki:

    Norveçli balıkçılar, ellerini korumanın yolunu bulmuşlardı bi krem reklamında… bu ipucunuda göz önünde bulundurursak sanırım koyun hayvanı pakistanlının mutfağında oluyor… (ewet ewet doğru tahmin ettiniz ben Einstein’a göre %98 site sakinlerine göre ise %45 e falan giriyorum) bu yüzde 45 inde henüz yaşını doldurmamışların oluşturduğunu düşünürsek sanırım ben %5 lik dilim içerisin de George W. Bush ile mutlu mesut bi hayat süreceğim… görüldüğü üzere siz değil ben ayrıcalıklıyım %5< %95 ehe ehe ehhh Akıllı (!) Bush

  44. Belirsizlik Prensibi diyor ki:

    Arkadaslar aci gercegi acikliyorum: Matris dediniz, mantık dediniz ve ÖSS zihniyetiyle bilime yaklasmanin sizi nasil bir gaflete dusurdugunu farketmediniz…

    Hele “Ben zekiyim, çözdüm, o takoz da çözünce anladım ki soruda birşey yok” falan gibi laflarla sadece bilimsel düşünce düzeyinde değil sosyal hayat yaklaşımlarınızda da sınıfta kaldınız.

    N’apalim, herkez geçmiş ezberci, şabloncu eğitimin rahle-i tedrisinden. Neyse, cevaba gelelim.

    Bulmacayı cözdüğünüzde Alman’ın evinin altında bir boşluk kalacak ama bu boşlukta iguana da olabilir, sincap da olabilir, elimizde Alman’ın hangi hayvanla hasbihal olduguna dair bir veri yoktur.

    Bulmaca verileriyle “At kimde?” sorusuna bir cevap bulunabilirken “Balık kimde?” gibi bir soruya cevap bulunmamaktadir. Alman’ın evinin altında bir verisizlik vardır, bir balık değil.

    Anlayanlar anlamayanlara anlatır artık, iyi dersler arkadaşlar.

  45. Kesinsizlik Prensibi diyor ki:

    Balığın kime ait olduğunu geçtim. Ev sıralamasını nasıl,neye göre yaptınız. Numerik bir veri göremiyorum. 1. ev ile 3.ev dışında. Zira yukarıdada belirtildiği gibi evlerin dizilimi ayrı bir husus.

    Einstein’ın vurgulamak istediği yeri anlamamışsınız…

    Birisi hangi renkten yola çıkıp yanındaki evin renginden diğer evi bulduğunu açıklayabilir mi? Burası biraz karıştırdı beni.

    Bir de yukarıdaki arkadaşın yazdığı gibi bulmaca verilerinden bulunacak hayvanın balık olup olmadığıyla alakalı bir veri yok.

    Soruda bilinçli olarak bir hayvan yani balık verilmiş ancak bunun verilerle alakalı bir yönü yoktur. Evet bir sincap da olabilirdi :)

  46. Hera765 diyor ki:

    Cevap çok kolay. Verileri dikkatle okuyunca cevap direk ortaya çıkıyor. Alman olduğu açıkça görünüyor.Hatta balığın cinsi bile verilerin içinde görülüyor.

  47. Ender diyor ki:

    Bu sitenin %100’ü bilemediğine göre Türklerde bir problem var. Einstein gerçekten de bir şey biliyormuş. Baksanıza bu site bile doğru çıktı.

    Ayrıca, google’da arattım ve Türklerin %100’ü gerçekten yanlış cevap vermiş.

    Doğru cevap: NORVEÇLİ

  48. Mütevazi Olalım diyor ki:

    Arkadaşlar sanırım biraz uyduruyosunuz gibime geliyor. Kusura bakmayın ama ben 4.sınıf felsefe ögrencisiyim. Yanlış anlamayin iq seviyem de 3 ay önce ölctürdügümde 157 idi ve sevgili doktorum bana zeki olmak mesele değil, zekayı kullanmak mesele deyip bu soruyu verdi bir haftada çözdüm.

    Soruyu ve yorumlarınız biraz komik geldi bana. Yok yüzde 98i çözer falan. Amacım küçümsemek falan degil kimseyi, rica ediyorum. Kendi kendimizi kandırmayalım bari.

  49. Miray diyor ki:

    Cevap kesinlikle Alman. Ben 13 yaşında olmama rağmen 10 dakikada çözdüm. Üstelik zor değil.

  50. Hatice C. diyor ki:

    Çok komik ya. Bir deli, bir kuyuya bir taş atmış, kırk deli çıkaramamış ya aynı hesap…

    Birisi ortaya böyle bir soru atmış ve tüm dünyanın nasıl canla başla çırpındığını izlemeye başlamış ki bu %100 Einstein değil.

    Kaldı ki bu soruyu soran şahıs tüm dünyadaki insanların zeka seviyelerini nereden biliyor da bir de yüzdesini hesaplıyor. Oturup 5 milyar insanı bazı testlerden geçirip zeka seviyelerini mi ölçmüş?

    Bu kadar belirsizliklerle dolu bir soruyu oturup çözmeye çalışanlara, çözdüğünü zannedenlere yazık…

  51. Jackal diyor ki:

    Doğru cevabı bu adresten bulabilirsiniz arkadaşlar.

    %99.9 emin olduğunu belirtmiş çözen arkadaş. Benim fikrim eğer soruyu gerçekten Einstein sormuşsa ve verdiği değer de oysa, bir bildiği vardır adamın. Belki de doğru cevap değildir, bilemem çözmedim.

    O yüzden doğru cevabı kendisi söylememişse ve sizin bulduğunuz cevabın doğruluğu kesin olmadığına göre hala bu oran geçerliliğini koruyor demektir. Belki zamana bağlı olarak biraz daha artmış olabilir. Belki de tamamen sallama bir oran kim bilebilir ki.

    Saygılar.

  52. Jackal diyor ki:

    Değerli arkadaşlar, sakıncası yoksa ben de sizi bu soru kadar uğraştırmayacağını düşündüğüm bir soru sormak istiyorum. Soru aynen şöyle;

    Bir apartmanda oturan çok sevgili bir dostumuz aynı apartmanda oturan karı-koca matematik öğretmenlerine bir soru sormak istiyor. Ve şöyle başlıyo;

    ‘Benim iki çocuğum var. Yaşlarının çarpımını bir kağıda yazdım’ diyor ve kağıdı kadına veriyor.

    Daha sonra yaşlarının toplamının olduğu kağıdı da adama veriyor. Ve birbirlerinin elindeki kağıtta ne yazdığını söylemeden cevabı bulmalarını istiyor.

    Adam elindeki kağıda bakıp yalnızca bu veriyle cevabı bulamayacağını söylüyor. Ardından kadın da aynı şekilde elindeki veriyle cevabı bulamayacağını söylüyor.

    Ardından adam cevabı buldum diyor ve söylüyor. Cevap nedir?

    Güzel bir soru olduğunu düşünüyorum.

    Saygılarla.

  53. Sacmasalak diyor ki:

    Adamın elindeki sayı iki asal sayının çarpımıymış, ama emin değilmiş. Öyle olduğundan kadının cevabını beklemiş. Kadın çıkaramam demiş. Adam da emin olmuş bunun böle olduğundan :)

  54. Emosea diyor ki:

    Vallaha 2 kişi 3 saat bu soruya yoğunlaştık. Güzel bir çalışma yaparak, balığın Norveçliye ait olduğuna karar verdik.

    Ki bu böyle ama dikkat edin evleri çember – yuvarlak şekilde dizeceksiniz. Tek sıra halinde olursa işler karışıyor.

    Dikkat edin göreceksiniz balık Norveçlinindir. Ama ben o balığı yiyeceğim artık :)

  55. Neslihan diyor ki:

    İki gündür uğraştım. Hep belli bir yerde takıldım. Meğer bendeki testte, ek olarak çocuklar da verilmiş. İnternet’ten bakınca anladım ki çocuk falan yok. Onlar olmayınca çözdük tabi ama geç oldu biraz.

  56. Sivaslı diyor ki:

    Ben de en fazla yarım saatte çözdüm. Ama kesin bir kaynak olsa tam olacak.

    Bence cevap: Alman. Her şeyi yaptım. Bir Alman kaldı o zaman. O ama kaynak olmadığı için kesin bir şey diyemem ama bence Alman.

  57. Hakano diyor ki:

    Bence evler yuvarlak şeklinde olamaz. Neden diye sorarsanız, “Ortadaki evde oturan süt içmeyi seviyor” sözünde “ortadaki” yazıyor. Çember’in ortası olur mu?

  58. Jerkof diyor ki:

    Bence bu sorunun birkaç cevabı olabalir. Çünkü, evleri düz olarak sıralayınca da hiçbir çelişki olmuyor.

  59. Tarık diyor ki:

    Kafanızı yormanıza gerek yok. Einstein’in hayatını okuyun. Einstein da Alman’dı ve balığı çok severdi. Sizce cevap nedir?

  60. Yasemin diyor ki:

    Soru çok basit ya. Bu sayfaya yorum yazan arkadaşların hepsine katılıyorum. Bu soruyu Einstein sormuş olamaz. Çünkü çok basit.

  61. tuba diyor ki:

    Evet. Hepinize aferin doğru. Balık Alman’a ait.

  62. Fatih BEKTAŞ diyor ki:

    Soruyu hazırlayan ilgi odağı olsun diye Einstein ‘ı seçmiş sanırım. Ben inanmadım bu sorunun Einstein ‘a ait olduğuna :)

  63. Saçmalamarekortmeni diyor ki:

    Einstein bu soruyu hazırladıysa herhalde cevabını vermeden ölmemiştir. İyice bir araştırma yapmak lazım sorunun kesin cevabı olup olmadığı üzerine. Çünkü farklı sitelerde farklı sonuçlar var. Norveç ve Alman üzerine yoğunlukta.

  64. Şafak diyor ki:

    Balık Alman’a ait. Çok özel bir soru bu. Gerçekten çözenleri tebrik ederim

  65. Meyan41 diyor ki:

    Hepinize kocaman alkış. Yalnız bunu çözdünüz diye zeki zannetmeyin kendinizi. Çünkü Einstein biz insanları küçük bir şey zannetmiş. Bu sorunun babası gelse çözeriz. Tabii soracak adam varsa.

  66. ego mania diyor ki:

    Marlboro içenin komşusu su içiyor diyo ve bunun gibi milyonlarca salak salak madde var bu soru yu çözmem ben herkesin evi farklı renkte hepsi hayvan besliyo ama hayvanlar farklı hepsi farklı memleketten… saçma Sanki herinsan 2 şey tüketir 1 sigara 2 tek çeşit içecek yani herkes su içer bide sigara var otlakçılıkdiye bi şey yokmu olum Einstein bu kadar şaçma soru sormaz zaten sorsada dünyadaki %2 lik kendini Einstein zanneden kazmalar çözer …..yanlışsam söyle.!

  67. SaqoStyle diyor ki:

    La manyakmısınız olm.Bu einstein zaten deli arkadas nie uğrasıonuz.Bakın size bir einstein sorusu verem http://img214.imageshack.us/img214/4875/einstein6xbji5fa9.jpg alın bunu bi bakın isterseniz.Çözmeye çalışanlar uyarılır (kısa devre yapabilirsiniz) ! :D

  68. ozge diyor ki:

    ee bunun cevabini ogrenemeyecekmiyiz acaba :D:D eben ayalr once gormusutm cevabi bir ok fikir yurttum ama pes ettim …:(

  69. dilara diyor ki:

    bence einstein çok mantıklı ve zeki şeyler buluyor ve insanın zekasını geliştiriyor. balık almana aittir

  70. yuıdaer diyor ki:

    sorunun kime ait olduğunu bilemiycem fakat gerçekten insanların yüzde 98 inin çözemiyceğini 2 yıllık bir süre içinde ispatladım
    bu soruyu 100 kişiden biraz fazlasına sordum
    sadece 7 kişi bildi
    sorduğum kişilerde üni. öğr.
    öğretmen. zekasıyla iyi bir işe sahip kişilerdi
    lisede okuyanlarda vardı
    soru aslında çok kolay
    ve burdada yazıyım
    insanların yüzde 98 i bu soruyu gerçekten çözemez
    fakat bu soruyu normal olan her insan çözer
    kafanız karışmasın gerçekten bu soruyu çözenler düşünürse ne demek istediğimi anlar. soruyu çözmek için ne yaptıklarına baksınlar. 100 kişiiden 98 inin yapmadığını görürler.

  71. tydixx diyor ki:

    ya bi arkadaş demiş hanii 98 i çözemez diye herkes uğraşıp buluomu sanıosun benim gibi herkes biyerlerden cevabına bakıp sölüor işte.aslında bu soru yanlış denilmiş dünyanın %90 ı bunu çözmeye uğraşmaz bile %8 i uğraşır ama kapasite yoktur %2 sinde hem uğraşır hemde kapasite wardır böylece soruyu çözer :)

  72. fadişşş diyor ki:

    bende size bi soru sorayım
    bir otobüste 7 çoçuk var
    her çoçuğun 7 tane çantası var
    her çantada 7 büyük kedi var
    her büyük kedinin 7 küçük yavrusu var
    her kedinin 4 ayağı var
    buna göre otobüsteki ayak sayısı kaçtır
    kolay gelsinnn :)

  73. Bilal diyor ki:

    Bu soru çok güzel bi soru bende 20 dakikada çözdüm. Ama bu %98 oranı hala doğru neden diye sorarsanız dünyadakilerin %90’ı bu soruyu çözmeye vakit ayırmazlar. %8 i vakit ayırır ama cevabı bulamaz %2 side hem vakit ayırır hemde çözer…

    Eğer Yanlışım Varsa Söyleyin Lütfen…

  74. derman diyor ki:

    Yazılan yorumları okudum ve cahilliğimi hoşgöründe bu bazı arkadaşların bahsettiği matris ne oluyor?Ben onu bilmem.Aldım elime kağıtı ve kurşun kalemi.Çizdim yanyana beş tane ev ve verilenleri ihtimal çerçevesinde yazıp silerek sonuçta sonucu buldum.Birçok kişinin dediği gibi cevap Almanyalıda olacaktır.Ama bazı arkadaşlar yeşil ev ile beyaz evin yerine dikkat etmemişler.4.cü ev beyaz,5.ci ev yeşil olacaktır.Ne kadar zamanda mı yaptım?Bir saatimi aldı.Ama daha erken bulanlar herhlade doğru olan sıralamayı benim gibi 3.cü seferde değilde ilk seferde yerine şans eseri koyanlar oldu.Son olarakta bende bunun Einstein’a ait olduğunu düşünmüyorum.

  75. esma diyor ki:

    bana bugün arkadaşım gösterdi ve hem geometri dersine katılıp hemde soruyu çözdüm bence hiç zor değildi ben bunun einstein’nın bulmacası olduğunada inanmıyorum.balık almana aitti.

  76. Pusat Can diyor ki:

    Matematikçimize okuduğumda kağıdı alıp bir daha ki derse alman diye getirdi ben de on katılıyorum

  77. Fatih diyor ki:

    ya arkadaşlar açıkçası sitede “yapamadım” yazacak olan tek kişi benim galiba hem bu kadar veriyi sıralamakla uğraşamadım hem de gözüm korktu o kdar çok şeyi bir arada görünce…Tek salak ben miyim yapmadım:)Neys eyuıdaer isimli arkadaş insanların çoğunun yapmadığı bir şeyden falan bahsetmiş o nedir biraz açıklarsanız sevineceğim.gerçi ben Matrisin ne olduğunu da bilmiorum ama:)Yani biraz açıklarsanız sevinicem.

    Bir de çok tartışılmış %kaç çözer olayı.Bence bu soruyu Einstein yazmışsa, insanların %98 inin böyle bir şeyi çözmeye çalışıp vakit kaybedeceğini ve bunun üzerinde boş boş tartışarak daha da vakit kaybedeceğini düşünmüş ve bu dilimi aptal olarak nitelendirmiş olabilir.Yani altında mutlaka derin bir anlam olmalıdır.
    Einstein yazmamışsa zaten sorun yok…
    Neyse lütfen sorularımı cevaplayın

  78. Fatih diyor ki:

    Bu arada ilk yorumumda tartışanlara çözenlere falan aptal demiyorum yani yanlış anlamayın.Yani maksat muhabbet.Hatta çözemediğim için aptal olabilirim bunu kabul ediyorum:D Ama altında mutlaka derin (belki bundan da derin) bir anlam olduğunu düşünüyorum

  79. Aylin diyor ki:

    Şu anda 13 yaşındayım ve bunu geçen yıl gözmüştüm, ve doğru bulmuştum (:

  80. Fatih Dayan diyor ki:

    Kimse çözmemiş bari çözümü vereyim:

    Norveçli hakkında ilk mantık yürütme bilgileri şunlar: en baştaki (en soldaki evde oturuyor) demek ki beyaz evde değil. Kırmızı da değil çünkü oranın sahibi ingiliz.

    Ortadaki ev süt içmeyi seviyor demek ki, yeşil ev (kahve içmeyi seviyor) değil, ayrıca norveçlinin yanındaki ev mavi ve mavinin sağındaki beyaz olamaz. Bu sebeplerle norveçli kırmızı, beyaz, mavi ve yeşil olmayan evde oturuyor. Norveçli sarı evde oturuyor. Dunhill sigarası içiyor.

    İlk ev sarı, sağındaki mavi renkte ve ortadaki beyaz değil. Süt içtiğinden yeşil de değil. Demek ki kırmızı ortada ve burada ingiliz oturuyor. Sonra yeşil ve beyaz evler geliyor.

    Yeşil ev kahve içiyordu, alman rothmanns kullandığından bira içmiyor, çay ve süt de içmiyor. Mavi ev isveçli değil çünkü atı var, demek ki alman su içen evin yanında oturmuyor. Alman kahve içiyor ve yeşil evde ( ingilizin sağında) oturuyor.

    İngiliz süt, norveçli su, danimarkalı çay, alman kahve içiyor. İsveçli göbek yapıyor.

    Tekrar bilgileri toparlayalım:
    norveçli en soldaki sarı evde oturuyor, su içiyor, dunhill kullanıyor. Komşusu su içenin komşusu olduğundan kedisi var.
    Mavi evdekinin atı var, ingiliz, alman, norveçli veya isveçli olmadığı kesin. O zaman danimarkalı ve zaten çay içiyordu.

    Gerisi bariz işte, böyle böyle çözülüyor. Ama bir şeyi merak ettim. Çözüm için 9. önermeye gerek yok gibi geldi bana. Norveçli’nin en soldaki evde oturması gerektiği diğerlerinin sonucundan çıkıyor. Hatta baştaki ev ne demek? Nereye göre başta?

  81. mehmet türkmen diyor ki:

    cvp basit alman fakat evlerin rengi bi karanbol yapıor evlerin rengini bulursanız çck oyuncağı =)

  82. gerek yoq diyor ki:

    bnce balık türklere ait

  83. digican diyor ki:

    biraz zaman alıyor ama çıkıyor.alman balık besliyor….şimdi kendimizi o %2lik kısımdan hissetebiliriz herhalde ya da öle olduğunu zannederizzz:))))

  84. captain.gusto diyor ki:

    hekez kafayı yemiş heralde arkadaşlar hepinizi yanıltıyo,adamın amacı soru üzerinde düşündürmek ce sizi düşündürüyo cevabı bulmanız cözdüğünüz anlamına gelmiyor.Çünkü hiç biriniz çözememişsiniz hala tartısıyosunuz.birkez daha einstein amcama hayranlıklarımı sunuyorum kısaca tüm dünyaya aptal demiş….haha

  85. rıza aslan diyor ki:

    tabiii alman bize bunu ilkokulda soruyorlardı :)

  86. fiyonk diyor ki:

    öncelikle yuvarlak dizilim olamaz 1. ev secilemez çünkü, düz dizilim yapıldıgında norveçlinin evi ilk ev oldugundan, norveçlinin evini ister sağ uç ister sol uctaki ilk ev olarak alın balık yinede norveçlinin oluyo

  87. seda alkan diyor ki:

    norveç:sarı ev,kedi,dunhill sigara,su(1.ev)
    danimarka:mavi ev ,çay marlboro,at(2.ev)
    ingiliz:kırmızı ev,palmall sigara,süt,kuş(3.ev)
    isveç:beyaz ev ,köpek,winfield sigara,bira(4.EV)
    alman:yeşil ev,rothmanns sigara,kahve,BALIK …(5,EV)

    ÇOĞU arkadaş 4.eve alman 5.eve isveç yazmış ama yeşil evin beyaz evin tam solunda oldğu ayrıntısını atlamışlar yada solu kendine göre ayarlamışlar :))
    zaten öle olunca cevap yanlış olur..

    demiştim ama 4 ile 5 in yerini değiştirince farketmiyormuş :))

  88. shekerkıss diyor ki:

    bnn maalesef bu soruyu 24 dk da buldum ama çok koly

  89. foabtaimha diyor ki:

    ya şimdi sorunun cevabı alman çikıyor ama yanlış çünkü 15.soru malbora içenin komşusu sadece su içiyor orada bakarsak yani yaptıgımıza bakarsak sol taraftaki norveçli su içiyor sagdakide ingiliz süt yani sorunun çözümünde yanlışlık oluyor kesin olmayan cevap aşagıda… 1. evde norveç,kedi,sarı,su,dunhıll 2.evde danimarkalı,at,mavi,çay,malbora 3. evde ingiliz,kuş,kırmızı,süt,palmall 4. evde alman,BALIK,yeşil,kahve,rotmans 5. evde isveç,köpek,beyaz,bira,winfield

  90. o balığın torunu diyor ki:

    arkadaslar büyükbabam balık malesef öldü.. tartışmaya gerek kalmadı.. alman yemiş onu yaw :(

  91. Mert TAN diyor ki:

    norveç-sarı-su-dunhill-kedi
    danimarka-mavi-çay-blend-at
    ingiliz-kırmızı-süt-pall-kuş
    almanya-yeşil-kahve-prince-BALIK
    isveç-beyaz-bira-blue-köpek
    NOT: evler dairesel olrak sıralanmamıştır
    5e5 bir tablo oluşturup yazdığım şekilde doldurursanız cevabı bulursunuz

  92. Arda diyor ki:

    Balık almana ait kısa sürede çözülüyo fakat ben biraz fantezi yaptım galiba excelden çözdüm.Tüm olasılıkları yazıp verilen bilgilere göre olasılıkları tablodan sildim :D (Not: Lise 1 öğrencisi çözüyosa nasıl yüzde 2’lik dilim oluyor anlamadım)

  93. ali diyor ki:

    arkadaslar bu soruun cevapı hertarafta var biraz zorluyo ama cözülüyo bence bunu böyle cözdüm demekle olmaz ben ce burada yazı yazanların cogu sallıyo..

  94. ümit diyor ki:

    mehmet tükmen renklerde çok basit aslında bi kağıda 5 tane ev çizdim herbirinin altına olasılıkları ayrı ayrı yazdım yani 25 olasılığın haepsini ayrı ayrı. Sonrada ip uçlarına bakarak terslikleri elemeye başladım 20 dk falan sürdü bütün cevaplar çıkıyo . Bence bu bulmacanın püf noktası izlenen yol cevabı bulmak çok basit tabi birazda konsantrasyon

  95. tunga diyor ki:

    balık halen yaşıyomuymuş wah waahhh

  96. ÖMER diyor ki:

    Arkadaşlar bence sorunun uçları çok açık buldum diyemiyorum. Alman sonucunu çıkardım ama bence değil de olabilir
    Garip bi durum

  97. she-ra diyor ki:

    yalnız einstein amcamız bu soruyu 5 yaşındayken tasarlamış orasıda ayyrı kolay molay :))

  98. ece diyor ki:

    yuvarlak olursa eğer ortada bir ev olması mümkün değildir. baştaki ev ve ortadaki ev bilgilerinden evlerin düz bir sıralamaya sahip olduğu anlaşılır. nalık almanyalınındır.

  99. Cihan diyor ki:

    Balık Alman a ait değil.

    Eğer zannettiğiniz kadar kolay olsaydı hepimiz Einsteinle yazdıklarınız kadar dalga geçme hakkına sahip olabilirdik.

    Balık Norveçlinin.

  100. einstein gibiyim diyor ki:

    ben 5dk de çözdüm almanda BALIK!!!!!

  101. aınşteın diyor ki:

    balık ingilize aittir

  102. hilal diyor ki:

    şu eistein mükemmel bir adam

  103. asım dünder
    balık almana aittir
    1.ev=norvecli,sarı.kedi,su,dunhill
    2.ev=danimarka,mavi,at,cay,malbora
    3.ev=ingiliz,kırmızı,kuş,süt,pall mall
    4.ev=alman,yesil,BALIK,kahve,rothmanns,
    5.ev=isveç,beyaz,köpek,bira,windfielt

  104. kkkk diyor ki:

    tabi balık almanın bunu sınavlardan en fazla 90 alan pınar bile çözer

  105. Achilleus diyor ki:

    Norveclinin ictigi sigara 1970 lerde uretilmeye baslanmıs,einstein 1955 te öldü. yani orjinal soru bu degil orjinalınde 2 soru var bu tip bir soru wikiden bakın.Burda buldugunuz cevap bu sorya göre dogrudur.Hatta 1963 te yayımlanan sorudada o zamanlar olmayan band ler var. Kafanıza göre ya hepimiz zekiyiz.

  106. Sinan diyor ki:

    Alman’ın balığı vardır

  107. ece diyor ki:

    ben bunun değişik şeklini biliyorum bi kitapta vardı (kitabın ismi de einstein’ın bulmacasıydı) orda içtiği sigara yoktu yaptıı spor vardı.

  108. kerim abdulcabbar diyor ki:

    Balık Fransız’a aitse????

  109. miki diyor ki:

    Einstein bu soruyu zihinden “kağıt kalem olmadan ” çözebilmeyi kasdettiyse haklı….

  110. necati diyor ki:

    ben 15 yaşımdayım bu soruyu ilk gördüğümde gözümü korkutmuştu daha bugün başka sitede gördüm bende hemen elime kağıt kalem aldım böyle soruları çözmeye bayılırım ve size doğru söylüyorum 10 dakika da çözdüm sadece yapmanız gereken verilen bilgileri not almak ve fikir yürütmek eğer köpek şuranın olursa eğer bu mavi evse gibi fikirlerinizi gelecekle planlayın ve gerisi gelir bence herkes adam gibi kendini verirse hemen çözebilir sadece çözeceğinize inanın gerisi çorap söküğü gibi geliyor.

  111. sercan diyor ki:

    balık almana aittir basit bir soru neresi zor anlamıyorum bayanlar çözemeye bilir :)

  112. babamen diyor ki:

    hepiniz internetten bulmuşsunuz cevabı yalandan yere bilmiş numarası yapıyosunuz ben bu soruyu çözmek için 2saat uğraştımda buldum.heheheheeeyy

  113. nazlısu isaoğlu diyor ki:

    sıkıyosa bunu çözün bakalım…soracağım soru bir paradokstur…karşınızda iki kapı var. birinin ardında amansız bir aslan, diğerinin ardında ise bir küp altın duruyor.kapıları iki muhafız bekliyor. yanlızca bir soru sorma hakkınız var. bir muhafız hep doğru söylüyor, öteki ise hep yalan söylüyor… altın dolu küpün hangi kapının ardında olduğunu anlamak için nasıl bir soru sormanız gerek?(unutmayın sadece 1 soru sorabilirsiniz iyi düşünün bol şans :D)

  114. emre diyor ki:

    soruyu yaklaşık yarım saatte çözdüm uğraşan herkes bu soruyu yapar öyle yüzde 2 si geçer hikaye

  115. bumin kaan apraş diyor ki:

    bnm IQ 139 bn bu soruyu 3 gn önce czmştm balıgın sahibi yeşil ev__

  116. Barış diyor ki:

    arkadaşlar düz sıra halinde olduğu şurdan belli sıra verilmiş çemberde 1. hepsi olabilir ama sıra halinde olunca birinci olur

  117. Barış diyor ki:

    bence siz yanılıosunuz alman değil ve %2lik dilim 1.440.000 kişi oluyor

  118. Osman diyor ki:

    Arkadaşlar. hangi kaynakta okuduysam hep aynı hatayı gördüm. birincisi dünyada 2% insan bu soruyu aklında çözüyor. yani kağıt, kalem, bilgisayarsız … çözebiliyorsanız 2% giriyorsunuz.

  119. Osman diyor ki:

    Anafikir.com, siz 2% insan çözebilir diye yazdığınızda hiç kendiniz yazdığınıza inandınızmı? yoksa hiç okumadan kopyaladınız soruyu? lütfen düzeltin, insanları yanıltmaya gerek yok. 98% insan kağıt kalemsiz veya araç gereçsiz çözemez. böyle olması gerekir. ve sadece 2% aklında çözebilir. Einstain bunu kastetmiştir. başka bir insana ait fikirlerin kaynağı ve doğruluğu araştırılmalıdır.

  120. Özgür diyor ki:

    Burda çözdüm diyen arkadaşların HEPSİ ama HEPSİ yanılıyor….
    Öncelikle bakıldığında soru mantık sorusu ama istenilen cevap mantık dışı!
    Ayrıca Mantık sorusunda eğer verilenler sonucu destekliyorsa cevap “deneme” ile bulunmaz
    eğer “ise” kullanırsa soruyu olasılık haline sokmuş olyoruz!mesala” 2 ev mavi olan EĞER marlboro içerse” gibisine bir deyim olasılık kullandığınızın ifadesidir!ve bu eğer ki kesin cevabı bulsanızda kesin yolu izlediğiniz anlamına gelmediğinden cevabınızda geçersiz oluyor!
    ben şahse;
    evlerin renklerini
    1. ev norveç
    3. ev ingliz
    norveçli dunhill sıgara
    2. mavi ev at
    3. kırmızı ev süt
    4. yeşil ev kahve
    işte buraya kadar 15 şıkkın mantığını kullanarak gelebildim ama bundan sonraki her yolumu olasılığa dökmek zorunda kaldım ki buda doğru değil!böyle çözülmez MANTIK soruları!

  121. Özgür diyor ki:

    DEVAMI!!!!
    Şimdi bazı ark lar die bilir “Olurmu öyle şey?Olasılık lazım”
    HAYIR arkadaşlar olmaz
    nasıl mı??
    bir çin mi japon mu ne mantık sorusu vardı kayıkla kurt koyun veya aile geçirme sorusu
    Adam EŞŞEK olsa 10000000 defa dener cevabı bulur ama aslında önemli olan cevabı bulmak değildir!!!!
    Önemli olan mantığı alıp CEVAB ı bulmaktır
    10000000 defa deneyip çözdükten sonra o sorunun ne mantığı nede test amacı kalır!

  122. ege diyor ki:

    acayip kolay
    arkadaşım bana çok zor diye verdi

    5-6 dakkada bitti
    balık almana aittir

  123. zeynep diyor ki:

    ardaşlar içeceklerde sorun tok ama bn sigara kısmına geçemedim biri sigaraları nasıl eşleştirdiğini açıklarsa sevinirim

  124. kadir diyor ki:

    ßncede alman.. ama herkesın alman cevaßını wermesı ßenı kuskulandırdı doğrusu tmm alman cevaßı yanlıss…norwec suyu sevıo olaßlır ama sanırım cewap Danımarka..

  125. Selgar diyor ki:

    öyle herkes bak şu işe %98 çözemezmiş diolar hem çoğu dier yorumlardan yola çıkıo hemde o hesaplama einstein dönemi idi kaç yıl var ….. peahhhhh

  126. simge diyor ki:

    RENk: sarı mavi kırmızı yeşil beyaz
    UYRUK: norveç danimarka ingiliz alman isveç
    SİGARA:dunhill malbora palmall rothman winfield İÇECEK: su çay süt kahve bira
    HAYVAN: kedi at kuş balık köpek

  127. yunuss diyor ki:

    arkadaşlar balık almana ait bende bunun kitabı wardı einstein bulmacası diyee…sizede tavsiye ederim…paradokslar ve zor bulmaca sewenler için…

  128. ibrahim diyor ki:

    ben 13 yasındayım einsteini çok seviyorum , ben bu sorunun cevabını daha önceden biliyordum ama çözmeye kalkıstım saat yaklasık olarak 22.40 gibiydi ilk cevabım yanlıs cıktı sonra kontrol ettim tabiilk yaptıgımın notlarınıda 2. yapısıma ekledim sonra yaptım dogru cıktı (tesekkürler)

  129. erhan diyor ki:

    norveç

  130. onur diyor ki:

    bence soruyu çözmeden alman olduğu belli çünkü eninstein alman zaten cevabında alman olması normal.

  131. onur diyor ki:

    Kimse sallamasın 5-6 dk da çözdüğünü.einstein bile okadar sürede soruyu hazırlayamamıştır.

  132. burak diyor ki:

    arkadaşlar ben çok düşündüm delirrirken buldum cevap:Norveç:sarı,su,kedi,dunhıll
    Danimarka:mavi,,çay,at,marlboro
    İngiliz:Kırmızı,süt,kuş,pallmall
    Alman:yeşil,kahve,BALIK,rothmenns
    İsveç:beyaz,bira,köpek,winfield
    (einstein türkleri tanımıyodu heralde bunuu çözecek 75 milyon insan tanıyorum)

  133. einstein tolunay diyor ki:

    çok basit bir sorudur.hiçbir yanıltmacası yoktur.on dakıkanızı alacaktır.balık almana aittir. bu arada ben einstein.

  134. berkin diyor ki:

    balık kedisi olana ait

  135. serdar diyor ki:

    cevab almanya yeşil kahve hokey balık

  136. Bedirhan diyor ki:

    balık almanın

  137. crazy diyor ki:

    güzel aslında mantıkla alakalı

  138. yusuf diyor ki:

    %2 lik dilimin hepsi burada anlaşılan :)))

  139. yusuf diyor ki:

    bunun cevab bi tablo çizilerek bulunur her satra bir ülke ve sutunlaradan her birine bir öellik yazılıp eşleştirme yapılır bu bir mantk sorusunun ötesinde matematik problemidir arkadaşlar ve bu problemin estein’in çocukken ürettüği bir bulmaca olduğu söyleniyor..

  140. hakan gönül diyor ki:

    1.ev sarı-norveçli-su-dunhill-kedi
    2.ev mavi-danimarkalı-çay-marlboro-at
    3.ev kırmızı-ingiliz-süt-palmall-kuş
    4.ev beyaz-isveçli-bira-winfield-köpek
    5.ev yeşil-alman-kahve-roothmanns-balık……:D

    tüm sorularla karşılaştırılabilir doğru cevap bunlar yarım saatte çözdüm.

  141. düşünür diyor ki:

    bence eınsteın çok yanılmış. çünkü ben 12 yaşındayım ve bunu yardıımsız 10-15 dk da yaptım. ayrıca daha önce böyle bir soruyla karşılaşmamıştım.

  142. Ahmet diyor ki:

    hepsi olabilir. Çünkü Einstein nedemişti %2 demişti o nedenle bulmamız o kadar kolay değil…

  143. isimsiz kahraman diyor ki:

    ya %2 si çözebilirmiş filan diyolar ama bence daha fazla olmalı herkes çözdüm diyo ben 7. sınıftayım geçen sene falan da görmüştüm az uğraşmış bırakmıştım sonra gazetede gördüm bidaha yaptım aynı yöntemle başlayarak ve çözdüm sadece tek bi noktada deneme yaptım şu olursa hepsi uyarmı falan onun dışında mantığınızı kullanıp doğru yolu bulmanız gerek evleri de normal şekilde yanyana çizdim güzel bi soru hem cevaptan neden emin olamıyor bazıları çok saçma ipuçlarının hepsi uyuyosa doğrudur ki
    CEVAP: ALMAN

  144. esma diyor ki:

    balık almanaa aittir

  145. Abdurrahman diyor ki:

    9 yaşındayım ve sadece 8 dakikada çözdüm. Cevap norveçli.

  146. hanife diyor ki:

    balık alman’ a aittir

  147. melisa diyor ki:

    bencede alman hesapladım

  148. seray diyor ki:

    ben bu bulmacayı çözdüm ama sınıf arkadaşlarım çözemedi

  149. mustafa diyor ki:

    alman ya çok basit

  150. emine artar diyor ki:

    Ben sanırım %98 içindeyim
    ama bulmaca çok güzel bu bulmacayı http://www.markapatentdavalari.com blog sitesine izninizle göndermek istiyorum.

  151. melek diyor ki:

    yaaa ben zaten anladım da neyse ama cok dandik sorouu

  152. nuray diyor ki:

    orada kedisi olan yazıyo ama orada kimse kediye sahip değil

  153. bilal diyor ki:

    balık almana ait

  154. merve diyor ki:

    acaba sonuç nasııııııllllllllllllll

  155. beyto diyor ki:

    ingilizin cünkü farklı hayvan besliyo

  156. hasan diyor ki:

    cevap alman

  157. rakı diyor ki:

    balık..

  158. dilaa diyor ki:

    alman…

  159. erbay diyor ki:

    hepiniz balığı kaybettiniz artık balık bana ait okadar

  160. 7uolhyn8 diyor ki:

    aynştayn dede bizi kandırmış

  161. cansu diyor ki:

    balık almanındır en fazla 10 dkmı aldı

  162. Einstein's son diyor ki:

    fish is German’s!!!

  163. nurşen polat diyor ki:

    balık almanınnn

  164. enişteyn diyor ki:

    arkadaşlar ben 4 yaşındayım. sadece 16,5 saniyemi aldı cevabı bulmam.
    cevap tabi ki balık TRABZONLU ya ait.

  165. furkan kandiş diyor ki:

    20 dk çözdüm. balık almanındır.çözerken rahat çözün ve mantıklı olun.çözenlere tebrikler .

  166. Mehmet Akif GÖKTAŞ diyor ki:

    Soruyu soran kim Albert Einstein. Peki bu Einstein nireli? Alman kökenli. Dolayısıyla balık Almanın :D Yani Einstein soruyu almış döndermiş evirmiş çevirmiş kendi balığını bize sormuş :D Bu balık acaba kimiiiiin? :D Ulan Einstein rahmetli oldun sorularınla biz uğraşıyoz :D Biz senin sorularınla %2 lik kısma girebiliyoz da acaba sen öbür taraftaki sorularla %’de kaçlık kısma girecebilcen :) Allah rahmet eylesin :)

  167. tugce diyor ki:

    Bİ KERE bu einstein bulmacası degil benzeri einstein zamnında pallmall mı vardı ayrıca balık almanın dogrudur ama 1 dk cözdüm diyen salaklara sesleniyorm orjinalini bi dk cözmen imkansız zaten ipuclarınnı anlayark okuman 2 dk nı alıyo yai kimse bisey ispatlamaya calsımasın..

  168. Junıor Einstein diyor ki:

    sonuç=BALIK almanında.bence burada kolay diyenler googleye einstein bulmacası yazın alttan 3. veya üstten ‘çözümü’de çıkıo bende kendimi şanslı hissediyoruma bastım bu site çıktı.Sonra öğretmenime sordum o senin işin gücün yok mu?dedi.
    ona bakarsak bende ilköğretim 5. sınıfım o zaman bende %0,00000000000000000000000000000,00000001’lik kısma giriom

  169. ÇÖZÜM diyor ki:

    5 ev çizin yanyana birinciye norveçli yazın. ortadakinin altına süt yazın.mavi ev norveçlinin yanındaymış norveçli 1. ev dediğine göre 2. evin üstüne mavi yazın.ingilizin evi kırmızıysa bu norveçli birinci evde olduğu için onun evinin kırmızı olamayacağını gösterir.2.ev de mavi olduğuna göre kırmızı evin son 3 evden birinde olduğunu gösterir.yeşil ev beyaz evin TAM solunda olduğuna göre 1. ev kırmızı olamayacağı gibi yeşille beyazın yanyana olması gerektiğinden SARI olacaktır.öyleyse elimizdeki diğer veri norveçli birinci evdedir o ev sarıdır.sarı evde oturan DUNHİLL içer.bu verileri altalta yerşeltirin daha net anlamak için.norveçli dunhill içiyorsa tek yanı olduğu için mavi evde oturanın atı vardır bkz 11.ipucu.
    yeşil evdeki kahve içiyor ortadaki süt içiyor sarı evde norveçli var.Kırmızı ingiliz. o halde DANİMARKALI YA MAVİ YA BEYAZ EVDE.içeceklerden de veri elde edersek ortadaki süt içiyor kahveyi yeşil ev içiyor çayı sdanimarkalı içiyor geriye norveçlinin içmesi için bira ve su kalıyor.birayı içen winfield sigara kullanıyormuş o halde norveçli dunhill kullandığına göre ona su kalıyor.su içen komşu norveçse 15.ipucuna dayanarak mavi evdekinin marlboro içtiği de ortaya çıkar.yeşil ev beyazın solunda olmak için ya 3. ev olabilir ya 4. ev dikkat edin yeşil evdekii kahve içecek böylece 3. evi de eleyebilirsiniz çünkü ortadaki ev süt içiyor.o hal de 4. eve yeşil altına hemen kahve yazın.sağınsdaki 5. eve de beyaz yazın.3. eve kırmızı kalıyor demekki süt içilen ev İNGİLİZİNMİŞ.
    isveçin köpeği vardı ipucularda 2.mavi evin atı olduğunu bulmuştuk.o halde İSVEÇ de yeşil veya beyaz evde.DANİMARKA mavi veya beyaz evde demiştik sarı su yeşil kahve kırmızı süt mavi ve beyaza çay ve bira kalıyor.bira içen winfield sigarası da içmeli mavi ev de marlboro içildiğini bulmuştuk. o halde mavi evde mecburen çay içilicek.birayla winfieldi de beyaz 5.evn altına yazabilirsiniz.at marlboro olan mavi 2. evde çay içildiğine göre mavi ev DANİMARKALININMIŞ.ALMAN ROTHMANNS içiyorsa 5. beyaz evde olamaz çünkü orda winfield içiliyor o halde ALMANA 4. ev kalıyor.O da yeşil kahveiçilen evdi.PALMHALL sigarasına İNGİLİZİN evi kaldı.o halde KUŞ ingilizin.5. EVDE isveçe KALDI. 5.EVDE KÖPEK besliyormuş demekki bkz 2.ipucu.15.ipucu MARLBORO İÇEN KEDİSİ OLANIN YANINDA diyor.marlboro içen ev 2. ev mavi evdir.bi yanında norveçlinin evi bi yanında ingilizin evi vardır.ingiliz evide palmhall içildiğinden KUŞ olduğunu bulmuştuk.o halde KEDİ NORVEÇLİnindir.
    sonuç
    KEDİ NORVEÇLİNİN
    KÖPEK İSVEÇLİNİN
    AT DANİMARKALININ
    KUŞ İNGİLİZİN
    BALIK ALMANINDIR.

    BALIK hakkında bilgi yok diyip kelime oyunu yapanlara da cevap winfield sigarası içen birayı seviyor diyor. bu bunu çözerken seviyor ama içmiyor olabilir demek kadar abesttir.

  170. Sümikıl diyor ki:

    1.EV 2.EV 3.EV 4.EV 5.EV

    Sarı Mavi Kırmızı Yeşil Beyaz
    Norveçli Danimarkalı İngiliz Alman İsveçli
    Su Çay Süt Kahve Bira
    Dunhill Blends Pall Mall Prince Blue Master
    Kedi At Kuş BALIK Köpek

    bkz. Bütün kriterlere uyuyor ve soruda evlerin yan yana olduğu yazıyor. ”Baştaki ev” kavramı kullanıldığına göre evlerin çember biçiminde olması imkansız. :D

  171. Sümikıl diyor ki:

    balık= almana ait…

  172. Eda diyor ki:

    Aynen Alman’a ait. Çözene kadar bayağı zaman geçti. Oruçlu oruçlu iyi geldi :D

  173. ATMACA diyor ki:

    BALIK HİÇ KİMSEYE DEĞİL ALLAHA AİTTİR

  174. erdo diyor ki:

    BALIK EVİNDE AKVARYUMU OLANA AİT.

  175. abdulaziz diyor ki:

    akıl yaşta değil baştadır

  176. ilko diyor ki:

    çok kolay balık bu soruda almana aittir bilin kolay ben 9 yaşındayım çözdüm ama uğraşmadım

  177. NESLİHAN diyor ki:

    ŞOK ŞOK ŞOK HİÇ UĞRAŞMAYIN BEN BULDUM ŞAKA DEĞİL CEVABI VERİYORUM BALIĞI BESLEYEN ALMAN CEVAP BENDE DUYRULUR GERÇEKTEN BULDUM VALLA

  178. CEVABINIZ YANLIŞ diyor ki:

    MARLBORO İÇENİN KOMŞUSU SADECE SU İÇİYOR.

    olması lazım.
    ama siz
    MARLBORO İÇENİN KOMŞUSU SU İÇİYOR. a göre yapmışsınız

  179. ananinki diyor ki:

    18 yasindayim anaokulu terkim bence bu balik danimarkanindir

  180. gizemli şahıs diyor ki:

    bn buldum almana ait

  181. Cagri KERMAN diyor ki:

    cevap almandır.neden?
    çünkü burada ters algılama formülü vardır .
    herşeyi kendinize göre düşünürseniz eğer sonuç daima ters çıkar.ama siz bu sefer ters düşünürseniz işte ozaman sonuçta düz çıkacaktır.
    gözlerin işlevini hatırlarsanız eğer bu nu daha kolay anlarsınız.gözde ters algılar düz gösterir..

  182. İlkim diyor ki:

    bence çook basit bir soru ben 9 yasındayım ve 15 dakika da çözdüm balık almana aittir

  183. altın-i şer inci-si ker :D diyor ki:

    almanın

  184. altın-i şer inci-si ker :D diyor ki:

    erdo ya katılıyorum bizde akvaryum var o yüzden balık bizde

  185. kardeln diyor ki:

    çokğğğ zorlarda bunu bizim matematikçi yapar…:D

Leave a Reply