Einstein bulmacası
Einstein’ın insanların ancak %2’sinin çözebileceÄŸini(%98′inin çözemeyeceÄŸini!) iddia ettiÄŸini iddia eden birilerinin naklettiÄŸi bulmaca. Kaynak gösterilmediÄŸi için bu sorunun Einstein’a ait olup olmadığı konusunda iÅŸkillenme hakkı saklı tutulmaktadır.
1) Beş tane ev var. Hepsi ayrı renk.
2) Her evde oturanın ayrı bir uyruğu var.
3) Hepsi de ayrı bir içecek içiyor, ayrı bir hayvan besliyor ve ayrı bir marka sigara içiyor.
4) Bu beş insanın hiçbiri diğerinin yaptığını yapmıyor. Yani sigarası ayrı, içeceği ayrı, beslediği hayvan ayrı ve evi ayrı
1) Ingiliz kırmızı evde oturuyor.
2) Isveçlinin köpeği var.
3) Danimarkalı çay içiyor.
4) YeÅŸil ev tam beyaz evin solunda duruyor.
5) Yeşil evin sahibi kahve içmeyi seviyor.
6) Palmall sigarası içenin bir kuşu var.
7) Ortadaki evde oturan süt içmeyi seviyor.
8) Sarı evde oturan Dunhill sigarası içiyor.
9) Norveçli birinci evde oturuyor.
10) Marlboro içen, kedisi olanın yanındaki evde oturuyor.
11) Atı olan insan, Dunhill sigarası içenin yanındaki evde oturuyor.
12) Winfield sigarası içen, birayı seviyor.
13) Mavi evin yanında Norveçli oturuyor.
14) Alman Rothmanns sigarası içiyor.
15) Marlboro içenin komşusu su içiyor.
Solo
Balık kime aittir?
——Geri kalan bölüm cevap için ipucu içerebilir——-
Çözülüyor çözülmesine ama soruda verilmesi gereken bir nokta daha var; Evlerin düz bir sıra halinde dizildiği.
Evler çember oluÅŸturacak ÅŸekilde duruyorsa misal bir parkın etrafını çevirmiÅŸ evler düşünün. Ki “Ulan öyle çember gibi evler sıralanır mı” diye höykürecek biri varsa (bkz: Atça). Åžehir merkezinin tam ortasında park bulunur. Evler parkı çevreleyen geniÅŸ döner yolun kenarlarına birbiri ardına çember oluÅŸturcak ÅŸekilde dizilmiÅŸlerdir.
Ama evlerin çember oluÅŸturcak ÅŸekilde dizilebileceÄŸi göz önüne alınırsa çözüme ulaşılır mı, ulaşılmaz mı bilemiyorum. Kafam patladı zaten mınagodumun sarı ev, kırmızı ev, ingiliz, danimarka, balık, rakı, bira derken… Napalım benimki de bu kadar baskıya dananıyor… Aynşıtayn mıyız yahu…
17 Ekim 2004 | İlgili Olduğu Konular »

seda
cevap:balık danimarkalıya aittir
30 Haziran 2005
Selim Yörük
üzgünüm. tekrar bi gözden geçirin çözümünüzü. verileri matrise dizince çözüm ortaya cikiyor.
— cevabı içerir —
balik almana aittir.
ingiliz:kirmizi, kus, palmall, süt, ev3
isvecli: beyaz, köpek, winfield, bira, ev5
danimarka: mavi, at, marlboro, cay, ev2
norvecli: sari, kedi, dunhill, su, ev1
alman: yesil,balik, rothmanns, kahve, ev4
— /cevabı içerir —
30 Haziran 2005
fani
balık almana aittir
01 Temmuz 2005
nask
balık almana aittir
01 Temmuz 2005
spoitl
balık almana aittir en uzun çözümü 15 dk olmalıdır
22 Ocak 2006
asım dünder
asım dünder
balık almana aittir
1.ev=norvecli,sarı.kedi,su,dunhill
2.ev=danimarka,mavi,at,cay,malbora
3.ev=ingiliz,kırmızı,kuş,süt,pall mall
4.ev=alman,yesil,BALIK,kahve,rothmanns,
5.ev=isveç,beyaz,köpek,bira,windfielt
25 Ocak 2006
einstein
kesinlikle balık almana ait ama bunun hakkında kesin bir kaynak var mı acaba
28 Ocak 2006
kenan
balık artık bana ait alman bakamadı bana verdi
03 Åžubat 2006
inci
kenan, siz de bakamadiniz, simdi balik bende:)
03 Åžubat 2006
Burak...
bu balık hamsi mi japon balıgı fln mı :D
05 Åžubat 2006
Pınar
Balık Almana ait!Ama bence burada önemli olan kaç dakikada çözüldügü..cerencim çok saol gece gece uykumdan ettin beni:D
09 Åžubat 2006
Bıçkın Muzoooo...
Barbun balık,Kefal balık Çinekoop balıkkk BALIIK TAZEE BALIIKKK!!!!….gülçiçegimeeee…
09 Åžubat 2006
junkie
galiba ben %5 lik dilimdeyim. soruyu okumadan cevabına bakan kesim olabilir :D
10 Åžubat 2006
seyma
arkadaşım bugün bu soruyu sordu bende uğraştım ve buldum balık almana ait
11 Åžubat 2006
banu
BULMACAYI SÖZMESİ ÇOK ZEVKLİ İDİ ….
TABİ Kİ BALIK ALMAN’A AİTTİR…. ALMAN …
Einstein’ın insanların ancak %2’sinin çözebileceğini SÖYLEMİŞ ama bu da insanları bu bulmacaya teşvik etmiş, tetiklemişşş
11 Åžubat 2006
gerek yok
yaw bana da kuzen gösterdi baktık çözdük ben lise 1 öğrencisiyim çk rahat çözdüm balık almanın ama %2lik kısım olduuna emin misiniz çünkü cidden kolay:S
12 Åžubat 2006
besame
İnsanların %2 çözüyormus 98′i çözemiyormus bak hele şu işe???
22 Åžubat 2006
mehmet alemdar
Hani bu soru yu %98 cözemezdi bil bakalım ben kimin evindeyim şimdi
22 Åžubat 2006
oğlan cocuğu
Banu sen Bulmacayı sözdün herhalde çözseydin anlardın?
22 Åžubat 2006
COSKUN:)
balık almana aittir bence u soruyu insanlığın %2 si çözemez %98′i çözer diyorum einstein den sonra bu insanların zeke seviyesinde gailba artış olmuş
24 Åžubat 2006
ocuc
balık alman da
26 Åžubat 2006
umut
matrisle çok kolay çözülüyo mantık koydukmuda oluo ama biraz uzun sürüyor
matrisle - yaklaşık 12 dk da çözülüyo…
balık almanın
09 Mart 2006
en3ca
yav bırakın matris filn hikaye alın elinize kalemi benim gibi 1 saat uğraşın daha keyifli…
madem einstein insaların %2si çözebileceğini idda etmiş kağıt kalem ( türk mantığı ) ile insanların &2sinden daha fazlasını çözebileceğini düşünyorum
09 Mart 2006
İBRAHİM
Bu sorunun cevabını bulmam için Einsteinle konuşmam LAZIM O DAHA İYİ AÇIKLAR.EGER EİNSTEİNLE KONUŞSAYDIM ONA SORACAGIM SORU ŞU OLURDU:BU SORUYU MADEMKİ İNSANLARIN %2 Sİ YAPIYOR PEKİ BENİM BU SORUYU YAPMA OLASILIGIM KAÇTIR?
10 Mart 2006
alev
tabii ki Alman a ait..
15 Mart 2006
berkay
balık almana aittir..3 dakikamı bile almadı cunku bnce gunumzun insanlarının yuzde 20si çözer
16 Mart 2006
ismus
berkay a katılıyorum. bi ne zekiymisim be dedim ama cozenlerin coklugunu gorunce bu yuzde iki lik dilim alman veya amerikan vatandaslarına yonelik dilim oldugunu anladım :p
19 Mart 2006
oguz
Norvveç danimarka ingiliz isveç alman
su çay süt bira kahve
Danhil malbora palmal winfild rotmand
kedi AT kuş kopek balık
Sarı ,mavi, kırmızı, beyaz , yesil
Balik Almanin
24 Mart 2006
OGUZ
norvecli,sarı.kedi,su,dunhill
danimarka,mavi,at,cay,malbora
ingiliz,kırmızı,kuş,süt,pall mall
isveç,beyaz,köpek,bira,windfielt
alman,yesil,BALIK,kahve,rothmanns,
İlk gönderdigim mailde siralama cikmamis.
Alman= BALIK
24 Mart 2006
melike
yaw kafam karıştı bu ne yaaaaaaaaaaaaaaaaaa
24 Mart 2006
erdoğan
arkadaşlar bu o kadar kek bir soru ki bence kimse böbürlenmesin.balık alamana ait ama orda ince bir ayrıntı var onu yakalamak mesele idi.bence 100 de 98 çözülür
24 Mart 2006
erdoğan
bende ilk çözdüğümde ya ne kadarda zeki imişimde haberim yokmuş demiştim ama.bizim takoz bir arkadaşta aynı soruyu çözünce yıkıldım:)
24 Mart 2006
Özmen Aras
ya %98 i çözemezmiş insanların sallıyolar. ilk önce balıkçılık norveçte yapılıyo diye mantık yürüterek 10 saniye içinde cevapladım. daha sonra kime ne ait yazdım ve alman olduğunu buldum.
25 Mart 2006
ahmet
bence 0n beş dk çok olur balik almanındır!!!ayrıca cvbı verenlerin yaşlarını da bilseydik kıyaslama açısından daha ii olurdu!!!yaş 16
03 Nisan 2006
ahmet
millet ya siz çok zekisinizz ya da ben yanlış okuyorum soruyu..yeşil ev beyaz evin tam solunda duruyor diyor.. ve norveçli birinci evde oturduuna göre nasıl oluyor da isveçli 4. evde alman 5. evde oturuyor??müzii veriyorum siz kıvırmaya başlayınn..einstein haklı galiba
03 Nisan 2006
melike
balık almanda dıyorum baska da bısey demıyorum
04 Nisan 2006
art
Eğer evler düz bir sıra halinde ise marlboro içenin yani 2. eveki danimarkalının komşusu su içiyor deniliyor.Peki 1. evdeki su içen norveçli komşusu da 3. evdeki süt içen ingiliz niye komşusu değil? Yani bu cevaba göre marlboro içenin komşusu su içen danimarkalı ve süt içen ingilizdir(sadece su içen olması gerekirken).Cevap alman olmakla beraber çözümünüz yanlıştır.
04 Nisan 2006
merve
arkadaslar biri bunu kolpalamis eintstein bole bi soru sormus olamaz cidden saka gibi yani ne bu yahu oturdum cözdum arada bi kafan karısıo ama yapıosun yani ya bizim zeka seysimiz gelisti ya einstein aptaldi(ki diil)yada biri salladi einstein solemis süsü verdi ki ben kesinlikle 3. şıktan yanayım=)
16 Nisan 2006
yesim
cvp:alman olacak tabiki .anlamadığım bişi var einstein baya yanılmış yani bu soru çok basit herkes çözüyo zaten nerde kaldı bunun %2lik dilimi
21 Nisan 2006
Hat!ce
%2 diyince komik oluyo be.Bence o Einstein dönemindeymiş.Günümüz insanlarının %30 u çözer bu soruyu.belki de daha fazlası… Balık ALMANA ait.
24 Nisan 2006
ali sümen
sarı ev norveç su, dunhill , kedi…
mavi ev danimarka, çay, marlboro, at…
kırmızı ev ingiliz, süt, palmall, kuş…
yeşil ev alman , kahve, rothmans, balık…
beyaz ev isveç , bira , winfield, köpek…
böyle basit sorularla gelmeyin buraya…daha zor sorun daha…ciddiyim…
29 Nisan 2006
Rüya Denizi
Demek kii Türk insanı çözüyor geriye kalanlar da aptal :)))
Yani demek ki türkiyedeki insanları sayıyoruuuz. Dünya yüzdesini alıyoruz. Türk nüfusu dünya nüfusunun %2’si çıkıyor ;o)
Hadi ellerinize sağlık…
Ben çözemedim :(
çünkü vaktim yok… Çözüm için geldim bu siteye… Fazla sabırsızım ne yapayım :(
09 Mayıs 2006
En zeki Fenerli
Norveçli balıkçılar, ellerini korumanın yolunu bulmuşlardı bi krem reklamında… bu ipucunuda göz önünde bulundurursak sanırım koyun hayvanı pakistanlının mutfağında oluyor… (ewet ewet doğru tahmin ettiniz ben Einstein’a göre %98 site sakinlerine göre ise %45 e falan giriyorum) bu yüzde 45 inde henüz yaşını doldurmamışların oluşturduğunu düşünürsek sanırım ben %5 lik dilim içerisin de George W. Bush ile mutlu mesut bi hayat süreceğim… görüldüğü üzere siz değil ben ayrıcalıklıyım %5< %95 ehe ehe ehhh
Akıllı (!) Bush
09 Mayıs 2006
Belirsizlik Prensibi
Arkadaslar aci gercegi acikliyorum: Matris dediniz, mantık dediniz ve ÖSS zihniyetiyle bilime yaklasmanin sizi nasil bir gaflete dusurdugunu farketmediniz…
Hele “Ben zekiyim, çözdüm, o takoz da çözünce anladım ki soruda birşey yok” falan gibi laflarla sadece bilimsel düşünce düzeyinde değil sosyal hayat yaklaşımlarınızda da sınıfta kaldınız.
N’apalim, herkez geçmiş ezberci, şabloncu eğitimin rahle-i tedrisinden. Neyse, cevaba gelelim.
Bulmacayı cözdüğünüzde Alman’ın evinin altında bir boşluk kalacak ama bu boşlukta iguana da olabilir, sincap da olabilir, elimizde Alman’ın hangi hayvanla hasbihal olduguna dair bir veri yoktur.
Bulmaca verileriyle “At kimde?” sorusuna bir cevap bulunabilirken “Balık kimde?” gibi bir soruya cevap bulunmamaktadir. Alman’ın evinin altında bir verisizlik vardır, bir balık değil.
Anlayanlar anlamayanlara anlatır artık, iyi dersler arkadaşlar.
14 Mayıs 2006
Kesinsizlik Prensibi
Balığın kime ait olduğunu geçtim. Ev sıralamasını nasıl,neye göre yaptınız. Numerik bir veri göremiyorum. 1. ev ile 3.ev dışında. Zira yukarıdada belirtildiği gibi evlerin dizilimi ayrı bir husus.
Einstein’ın vurgulamak istediği yeri anlamamışsınız…
Birisi hangi renkten yola çıkıp yanındaki evin renginden diğer evi bulduğunu açıklayabilir mi? Burası biraz karıştırdı beni.
Bir de yukarıdaki arkadaşın yazdığı gibi bulmaca verilerinden bulunacak hayvanın balık olup olmadığıyla alakalı bir veri yok.
Soruda bilinçli olarak bir hayvan yani balık verilmiş ancak bunun verilerle alakalı bir yönü yoktur. Evet bir sincap da olabilirdi :)
30 Mayıs 2006
Hera765
Cevap çok kolay. Verileri dikkatle okuyunca cevap direk ortaya çıkıyor. Alman olduğu açıkça görünüyor.Hatta balığın cinsi bile verilerin içinde görülüyor.
16 Haziran 2006
Ender
Bu sitenin %100′ü bilemediğine göre Türklerde bir problem var. Einstein gerçekten de bir şey biliyormuş. Baksanıza bu site bile doğru çıktı.
Ayrıca, google’da arattım ve Türklerin %100′ü gerçekten yanlış cevap vermiş.
Doğru cevap: NORVEÇLİ
03 Eylül 2006
Mütevazi Olalım
Arkadaşlar sanırım biraz uyduruyosunuz gibime geliyor. Kusura bakmayın ama ben 4.sınıf felsefe ögrencisiyim. Yanlış anlamayin iq seviyem de 3 ay önce ölctürdügümde 157 idi ve sevgili doktorum bana zeki olmak mesele değil, zekayı kullanmak mesele deyip bu soruyu verdi bir haftada çözdüm.
Soruyu ve yorumlarınız biraz komik geldi bana. Yok yüzde 98i çözer falan. Amacım küçümsemek falan degil kimseyi, rica ediyorum. Kendi kendimizi kandırmayalım bari.
04 Eylül 2006
Miray
Cevap kesinlikle Alman. Ben 13 yaşında olmama rağmen 10 dakikada çözdüm. Üstelik zor değil.
05 Eylül 2006
Hatice C.
Çok komik ya. Bir deli, bir kuyuya bir taş atmış, kırk deli çıkaramamış ya aynı hesap…
Birisi ortaya böyle bir soru atmış ve tüm dünyanın nasıl canla başla çırpındığını izlemeye başlamış ki bu %100 Einstein değil.
Kaldı ki bu soruyu soran şahıs tüm dünyadaki insanların zeka seviyelerini nereden biliyor da bir de yüzdesini hesaplıyor. Oturup 5 milyar insanı bazı testlerden geçirip zeka seviyelerini mi ölçmüş?
Bu kadar belirsizliklerle dolu bir soruyu oturup çözmeye çalışanlara, çözdüğünü zannedenlere yazık…
07 Eylül 2006
Jackal
Doğru cevabı bu adresten bulabilirsiniz arkadaşlar.
%99.9 emin olduğunu belirtmiş çözen arkadaş. Benim fikrim eğer soruyu gerçekten Einstein sormuşsa ve verdiği değer de oysa, bir bildiği vardır adamın. Belki de doğru cevap değildir, bilemem çözmedim.
O yüzden doğru cevabı kendisi söylememişse ve sizin bulduğunuz cevabın doğruluğu kesin olmadığına göre hala bu oran geçerliliğini koruyor demektir. Belki zamana bağlı olarak biraz daha artmış olabilir. Belki de tamamen sallama bir oran kim bilebilir ki.
Saygılar.
09 Eylül 2006
Jackal
Değerli arkadaşlar, sakıncası yoksa ben de sizi bu soru kadar uğraştırmayacağını düşündüğüm bir soru sormak istiyorum. Soru aynen şöyle;
Bir apartmanda oturan çok sevgili bir dostumuz aynı apartmanda oturan karı-koca matematik öğretmenlerine bir soru sormak istiyor. Ve şöyle başlıyo;
‘Benim iki çocuğum var. Yaşlarının çarpımını bir kağıda yazdım’ diyor ve kağıdı kadına veriyor.
Daha sonra yaşlarının toplamının olduğu kağıdı da adama veriyor. Ve birbirlerinin elindeki kağıtta ne yazdığını söylemeden cevabı bulmalarını istiyor.
Adam elindeki kağıda bakıp yalnızca bu veriyle cevabı bulamayacağını söylüyor. Ardından kadın da aynı şekilde elindeki veriyle cevabı bulamayacağını söylüyor.
Ardından adam cevabı buldum diyor ve söylüyor. Cevap nedir?
Güzel bir soru olduğunu düşünüyorum.
Saygılarla.
09 Eylül 2006
Sacmasalak
Adamın elindeki sayı iki asal sayının çarpımıymış, ama emin değilmiş. Öyle olduğundan kadının cevabını beklemiş. Kadın çıkaramam demiş. Adam da emin olmuş bunun böle olduğundan :)
17 Eylül 2006
Emosea
Vallaha 2 kişi 3 saat bu soruya yoğunlaştık. Güzel bir çalışma yaparak, balığın Norveçliye ait olduğuna karar verdik.
Ki bu böyle ama dikkat edin evleri çember - yuvarlak şekilde dizeceksiniz. Tek sıra halinde olursa işler karışıyor.
Dikkat edin göreceksiniz balık Norveçlinindir. Ama ben o balığı yiyeceğim artık :)
07 Kasım 2006
Neslihan
İki gündür uÄŸraÅŸtım. Hep belli bir yerde takıldım. MeÄŸer bendeki testte, ek olarak çocuklar da verilmiÅŸ. İnternet’ten bakınca anladım ki çocuk falan yok. Onlar olmayınca çözdük tabi ama geç oldu biraz.
27 Aralık 2006
Sivaslı
Ben de en fazla yarım saatte çözdüm. Ama kesin bir kaynak olsa tam olacak.
Bence cevap: Alman. Her şeyi yaptım. Bir Alman kaldı o zaman. O ama kaynak olmadığı için kesin bir şey diyemem ama bence Alman.
14 Åžubat 2007
Hakano
Bence evler yuvarlak şeklinde olamaz. Neden diye sorarsanız, “Ortadaki evde oturan süt içmeyi seviyor” sözünde “ortadaki” yazıyor. Çember’in ortası olur mu?
04 Mart 2007
Jerkof
Bence bu sorunun birkaç cevabı olabalir. Çünkü, evleri düz olarak sıralayınca da hiçbir çelişki olmuyor.
04 Mart 2007
Tarık
Kafanızı yormanıza gerek yok. Einstein’in hayatını okuyun. Einstein da Alman’dı ve balığı çok severdi. Sizce cevap nedir?
14 Mart 2007
Yasemin
Soru çok basit ya. Bu sayfaya yorum yazan arkadaşların hepsine katılıyorum. Bu soruyu Einstein sormuş olamaz. Çünkü çok basit.
05 Mayıs 2007
tuba
Evet. Hepinize aferin doÄŸru. Balık Alman’a ait.
10 Temmuz 2007
Fatih BEKTAÅž
Soruyu hazırlayan ilgi odağı olsun diye Einstein ‘ı seçmiÅŸ sanırım. Ben inanmadım bu sorunun Einstein ‘a ait olduÄŸuna :)
11 Temmuz 2007
Saçmalamarekortmeni
Einstein bu soruyu hazırladıysa herhalde cevabını vermeden ölmemiştir. İyice bir araştırma yapmak lazım sorunun kesin cevabı olup olmadığı üzerine. Çünkü farklı sitelerde farklı sonuçlar var. Norveç ve Alman üzerine yoğunlukta.
23 Temmuz 2007
Åžafak
Balık Alman’a ait. Çok özel bir soru bu. Gerçekten çözenleri tebrik ederim
24 Temmuz 2007
Meyan41
Hepinize kocaman alkış. Yalnız bunu çözdünüz diye zeki zannetmeyin kendinizi. Çünkü Einstein biz insanları küçük bir şey zannetmiş. Bu sorunun babası gelse çözeriz. Tabii soracak adam varsa.
30 Temmuz 2007
ego mania
Marlboro içenin komÅŸusu su içiyor diyo ve bunun gibi milyonlarca salak salak madde var bu soru yu çözmem ben herkesin evi farklı renkte hepsi hayvan besliyo ama hayvanlar farklı hepsi farklı memleketten… saçma Sanki herinsan 2 ÅŸey tüketir 1 sigara 2 tek çeÅŸit içecek yani herkes su içer bide sigara var otlakçılıkdiye bi ÅŸey yokmu olum Einstein bu kadar ÅŸaçma soru sormaz zaten sorsada dünyadaki %2 lik kendini Einstein zanneden kazmalar çözer …..yanlışsam söyle.!
30 Temmuz 2007
SaqoStyle
La manyakmısınız olm.Bu einstein zaten deli arkadas nie uğrasıonuz.Bakın size bir einstein sorusu verem http://img214.imageshack.us/img214/4875/einstein6xbji5fa9.jpg alın bunu bi bakın isterseniz.Çözmeye çalışanlar uyarılır (kısa devre yapabilirsiniz) ! :D
20 Eylül 2007
ozge
ee bunun cevabini ogrenemeyecekmiyiz acaba :D:D eben ayalr once gormusutm cevabi bir ok fikir yurttum ama pes ettim …:(
05 Ekim 2007
dilara
bence einstein çok mantıklı ve zeki şeyler buluyor ve insanın zekasını geliştiriyor. balık almana aittir
24 Ocak 2008
yuıdaer
sorunun kime ait olduğunu bilemiycem fakat gerçekten insanların yüzde 98 inin çözemiyceğini 2 yıllık bir süre içinde ispatladım
bu soruyu 100 kişiden biraz fazlasına sordum
sadece 7 kiÅŸi bildi
sorduğum kişilerde üni. öğr.
öğretmen. zekasıyla iyi bir işe sahip kişilerdi
lisede okuyanlarda vardı
soru aslında çok kolay
ve burdada yazıyım
insanların yüzde 98 i bu soruyu gerçekten çözemez
fakat bu soruyu normal olan her insan çözer
kafanız karışmasın gerçekten bu soruyu çözenler düşünürse ne demek istediğimi anlar. soruyu çözmek için ne yaptıklarına baksınlar. 100 kişiiden 98 inin yapmadığını görürler.
29 Ocak 2008
tydixx
ya bi arkadaş demiş hanii 98 i çözemez diye herkes uğraşıp buluomu sanıosun benim gibi herkes biyerlerden cevabına bakıp sölüor işte.aslında bu soru yanlış denilmiş dünyanın %90 ı bunu çözmeye uğraşmaz bile %8 i uğraşır ama kapasite yoktur %2 sinde hem uğraşır hemde kapasite wardır böylece soruyu çözer :)
09 Mart 2008
fadiÅŸÅŸÅŸ
bende size bi soru sorayım
bir otobüste 7 çoçuk var
her çoçuğun 7 tane çantası var
her çantada 7 büyük kedi var
her büyük kedinin 7 küçük yavrusu var
her kedinin 4 ayağı var
buna göre otobüsteki ayak sayısı kaçtır
kolay gelsinnn :)
15 Mart 2008
Bilal
Bu soru çok güzel bi soru bende 20 dakikada çözdüm. Ama bu %98 oranı hala doÄŸru neden diye sorarsanız dünyadakilerin %90′ı bu soruyu çözmeye vakit ayırmazlar. %8 i vakit ayırır ama cevabı bulamaz %2 side hem vakit ayırır hemde çözer…
EÄŸer Yanlışım Varsa Söyleyin Lütfen…
13 Mayıs 2008
derman
Yazılan yorumları okudum ve cahilliÄŸimi hoÅŸgöründe bu bazı arkadaÅŸların bahsettiÄŸi matris ne oluyor?Ben onu bilmem.Aldım elime kağıtı ve kurÅŸun kalemi.Çizdim yanyana beÅŸ tane ev ve verilenleri ihtimal çerçevesinde yazıp silerek sonuçta sonucu buldum.Birçok kiÅŸinin dediÄŸi gibi cevap Almanyalıda olacaktır.Ama bazı arkadaÅŸlar yeÅŸil ev ile beyaz evin yerine dikkat etmemiÅŸler.4.cü ev beyaz,5.ci ev yeÅŸil olacaktır.Ne kadar zamanda mı yaptım?Bir saatimi aldı.Ama daha erken bulanlar herhlade doÄŸru olan sıralamayı benim gibi 3.cü seferde deÄŸilde ilk seferde yerine ÅŸans eseri koyanlar oldu.Son olarakta bende bunun Einstein’a ait olduÄŸunu düşünmüyorum.
28 Haziran 2008
esma
bana bugün arkadaşım gösterdi ve hem geometri dersine katılıp hemde soruyu çözdüm bence hiç zor deÄŸildi ben bunun einstein’nın bulmacası olduÄŸunada inanmıyorum.balık almana aitti.
10 Åžubat 2009
Pusat Can
Matematikçimize okuduğumda kağıdı alıp bir daha ki derse alman diye getirdi ben de on katılıyorum
14 Mart 2009
Fatih
ya arkadaÅŸlar açıkçası sitede “yapamadım” yazacak olan tek kiÅŸi benim galiba hem bu kadar veriyi sıralamakla uÄŸraÅŸamadım hem de gözüm korktu o kdar çok ÅŸeyi bir arada görünce…Tek salak ben miyim yapmadım:)Neys eyuıdaer isimli arkadaÅŸ insanların çoÄŸunun yapmadığı bir ÅŸeyden falan bahsetmiÅŸ o nedir biraz açıklarsanız sevineceÄŸim.gerçi ben Matrisin ne olduÄŸunu da bilmiorum ama:)Yani biraz açıklarsanız sevinicem.
Bir de çok tartışılmış %kaç çözer olayı.Bence bu soruyu Einstein yazmışsa, insanların %98 inin böyle bir şeyi çözmeye çalışıp vakit kaybedeceğini ve bunun üzerinde boş boş tartışarak daha da vakit kaybedeceğini düşünmüş ve bu dilimi aptal olarak nitelendirmiş olabilir.Yani altında mutlaka derin bir anlam olmalıdır.
Einstein yazmamışsa zaten sorun yok…
Neyse lütfen sorularımı cevaplayın
20 Mayıs 2009
Fatih
Bu arada ilk yorumumda tartışanlara çözenlere falan aptal demiyorum yani yanlış anlamayın.Yani maksat muhabbet.Hatta çözemediğim için aptal olabilirim bunu kabul ediyorum:D Ama altında mutlaka derin (belki bundan da derin) bir anlam olduğunu düşünüyorum
20 Mayıs 2009
Aylin
Şu anda 13 yaşındayım ve bunu geçen yıl gözmüştüm, ve doğru bulmuştum (:
29 Mayıs 2009
Fatih Dayan
Kimse çözmemiş bari çözümü vereyim:
Norveçli hakkında ilk mantık yürütme bilgileri şunlar: en baştaki (en soldaki evde oturuyor) demek ki beyaz evde değil. Kırmızı da değil çünkü oranın sahibi ingiliz.
Ortadaki ev süt içmeyi seviyor demek ki, yeşil ev (kahve içmeyi seviyor) değil, ayrıca norveçlinin yanındaki ev mavi ve mavinin sağındaki beyaz olamaz. Bu sebeplerle norveçli kırmızı, beyaz, mavi ve yeşil olmayan evde oturuyor. Norveçli sarı evde oturuyor. Dunhill sigarası içiyor.
İlk ev sarı, sağındaki mavi renkte ve ortadaki beyaz değil. Süt içtiğinden yeşil de değil. Demek ki kırmızı ortada ve burada ingiliz oturuyor. Sonra yeşil ve beyaz evler geliyor.
Yeşil ev kahve içiyordu, alman rothmanns kullandığından bira içmiyor, çay ve süt de içmiyor. Mavi ev isveçli değil çünkü atı var, demek ki alman su içen evin yanında oturmuyor. Alman kahve içiyor ve yeşil evde ( ingilizin sağında) oturuyor.
İngiliz süt, norveçli su, danimarkalı çay, alman kahve içiyor. İsveçli göbek yapıyor.
Tekrar bilgileri toparlayalım:
norveçli en soldaki sarı evde oturuyor, su içiyor, dunhill kullanıyor. Komşusu su içenin komşusu olduğundan kedisi var.
Mavi evdekinin atı var, ingiliz, alman, norveçli veya isveçli olmadığı kesin. O zaman danimarkalı ve zaten çay içiyordu.
Gerisi bariz iÅŸte, böyle böyle çözülüyor. Ama bir ÅŸeyi merak ettim. Çözüm için 9. önermeye gerek yok gibi geldi bana. Norveçli’nin en soldaki evde oturması gerektiÄŸi diÄŸerlerinin sonucundan çıkıyor. Hatta baÅŸtaki ev ne demek? Nereye göre baÅŸta?
01 Haziran 2009
mehmet türkmen
cvp basit alman fakat evlerin rengi bi karanbol yapıor evlerin rengini bulursanız çck oyuncağı =)
04 Haziran 2009
gerek yoq
bnce balık türklere ait
13 Haziran 2009
digican
biraz zaman alıyor ama çıkıyor.alman balık besliyor….ÅŸimdi kendimizi o %2lik kısımdan hissetebiliriz herhalde ya da öle olduÄŸunu zannederizzz:))))
13 Haziran 2009
captain.gusto
hekez kafayı yemiÅŸ heralde arkadaÅŸlar hepinizi yanıltıyo,adamın amacı soru üzerinde düşündürmek ce sizi düşündürüyo cevabı bulmanız cözdüğünüz anlamına gelmiyor.Çünkü hiç biriniz çözememiÅŸsiniz hala tartısıyosunuz.birkez daha einstein amcama hayranlıklarımı sunuyorum kısaca tüm dünyaya aptal demiÅŸ….haha
18 Haziran 2009
rıza aslan
tabiii alman bize bunu ilkokulda soruyorlardı :)
30 Haziran 2009
fiyonk
öncelikle yuvarlak dizilim olamaz 1. ev secilemez çünkü, düz dizilim yapıldıgında norveçlinin evi ilk ev oldugundan, norveçlinin evini ister sağ uç ister sol uctaki ilk ev olarak alın balık yinede norveçlinin oluyo
03 Temmuz 2009
seda alkan
norveç:sarı ev,kedi,dunhill sigara,su(1.ev)
danimarka:mavi ev ,çay marlboro,at(2.ev)
ingiliz:kırmızı ev,palmall sigara,süt,kuş(3.ev)
isveç:beyaz ev ,köpek,winfield sigara,bira(4.EV)
alman:yeşil ev,rothmanns sigara,kahve,BALIK …(5,EV)
ÇOĞU arkadaş 4.eve alman 5.eve isveç yazmış ama yeşil evin beyaz evin tam solunda oldğu ayrıntısını atlamışlar yada solu kendine göre ayarlamışlar :))
zaten öle olunca cevap yanlış olur..
demiÅŸtim ama 4 ile 5 in yerini deÄŸiÅŸtirince farketmiyormuÅŸ :))
17 Temmuz 2009
shekerkıss
bnn maalesef bu soruyu 24 dk da buldum ama çok koly
08 Eylül 2009
foabtaimha
ya ÅŸimdi sorunun cevabı alman çikıyor ama yanlış çünkü 15.soru malbora içenin komÅŸusu sadece su içiyor orada bakarsak yani yaptıgımıza bakarsak sol taraftaki norveçli su içiyor sagdakide ingiliz süt yani sorunun çözümünde yanlışlık oluyor kesin olmayan cevap aÅŸagıda… 1. evde norveç,kedi,sarı,su,dunhıll 2.evde danimarkalı,at,mavi,çay,malbora 3. evde ingiliz,kuÅŸ,kırmızı,süt,palmall 4. evde alman,BALIK,yeÅŸil,kahve,rotmans 5. evde isveç,köpek,beyaz,bira,winfield
14 Ekim 2009
o balığın torunu
arkadaslar büyükbabam balık malesef öldü.. tartışmaya gerek kalmadı.. alman yemiş onu yaw :(
09 Kasım 2009
Mert TAN
norveç-sarı-su-dunhill-kedi
danimarka-mavi-çay-blend-at
ingiliz-kırmızı-süt-pall-kuş
almanya-yeÅŸil-kahve-prince-BALIK
isveç-beyaz-bira-blue-köpek
NOT: evler dairesel olrak sıralanmamıştır
5e5 bir tablo oluşturup yazdığım şekilde doldurursanız cevabı bulursunuz
17 Kasım 2009
Arda
Balık almana ait kısa sürede çözülüyo fakat ben biraz fantezi yaptım galiba excelden çözdüm.Tüm olasılıkları yazıp verilen bilgilere göre olasılıkları tablodan sildim :D (Not: Lise 1 öğrencisi çözüyosa nasıl yüzde 2′lik dilim oluyor anlamadım)
23 Kasım 2009
ali
arkadaslar bu soruun cevapı hertarafta var biraz zorluyo ama cözülüyo bence bunu böyle cözdüm demekle olmaz ben ce burada yazı yazanların cogu sallıyo..
27 Kasım 2009
ümit
mehmet tükmen renklerde çok basit aslında bi kağıda 5 tane ev çizdim herbirinin altına olasılıkları ayrı ayrı yazdım yani 25 olasılığın haepsini ayrı ayrı. Sonrada ip uçlarına bakarak terslikleri elemeye başladım 20 dk falan sürdü bütün cevaplar çıkıyo . Bence bu bulmacanın püf noktası izlenen yol cevabı bulmak çok basit tabi birazda konsantrasyon
07 Aralık 2009
tunga
balık halen yaşıyomuymuş wah waahhh
13 Aralık 2009
ÖMER
Arkadaşlar bence sorunun uçları çok açık buldum diyemiyorum. Alman sonucunu çıkardım ama bence değil de olabilir
Garip bi durum
16 Aralık 2009
she-ra
yalnız einstein amcamız bu soruyu 5 yaşındayken tasarlamış orasıda ayyrı kolay molay :))
24 Ocak 2010
ece
yuvarlak olursa eğer ortada bir ev olması mümkün değildir. baştaki ev ve ortadaki ev bilgilerinden evlerin düz bir sıralamaya sahip olduğu anlaşılır. nalık almanyalınındır.
29 Ocak 2010
Cihan
Balık Alman a ait değil.
Eğer zannettiğiniz kadar kolay olsaydı hepimiz Einsteinle yazdıklarınız kadar dalga geçme hakkına sahip olabilirdik.
Balık Norveçlinin.
31 Ocak 2010
einstein gibiyim
ben 5dk de çözdüm almanda BALIK!!!!!
13 Åžubat 2010
aınşteın
balık ingilize aittir
15 Åžubat 2010
hilal
şu eistein mükemmel bir adam
09 Mart 2010