Kredi kartı mağduru olmak
Gecenin ilerleyen saatleri. YoÄŸun bir çalışmanın ardından yorganın altına süzülüyorum, hiç elimi kullanmadan. Yorgunluktan elimi kardıracak halim yok ama uykuya dalmadan önce “olmazsa olmaz”larımdan olan radyomun kulaklığını zor bela kulağıma yerleÅŸtiriyorum. Tüm bunları yaparken gözlerim kapalı. Işığı da kapatıp uykuya dalmaya çalışıyorum. O yorgunlukla da zor olmayacak gibi görünüyor. Gözlerim yavaÅŸ yavaÅŸ kapanırken Sıcağı Sıcağına ile evlerimize giren o tok sesli amcanın haykırışını duyuyorum; “Kredi kartı borcu yüzünden kararan hayatlar! (Dan dan!) Bu maÄŸdurların hali ne olacak! (Dan dram dan!)”
İster istemez bu sesler “Uyuyamazsın! Uyutmam seni! Aç kulaklarını da dinle” ÅŸeklinde tercüme ediliyor beynime. EmrettiÄŸi gibi kulak kabartıyorum. CNN-Turk Radyo. Televizyon yayınının sesini aynen aktarıyorlar. UÄŸur Dündar‘ın sesini seçiyorum. Program Arena olmalı.
Sesinden 55-60 yaşlarında olduğunu düşündüğüm bir adam ağlamaklı anlatıyor;
Önce bir kartla baÅŸladım UÄŸur bey. Daha sonra ihtiyaçlarımız ve isteklerimiz arttıkça kredi kartı sayısı da arttı. Son olarak 18 farklı bankanın kredi kartını cebimde gezdirdiÄŸimi hatırlıyorum…”
Konu ilgimi çekiyor. Kredi kartı aldatmacasına kapılmış olan yakınlarım aklıma geliyor. Üzüntü ile karışık kızgınlık beliriyor içimde.
Amca aÄŸladı aÄŸlayacak. UÄŸur bey soruyor; “Peki daha sonra ne oldu?”
Birçok taksite girdim. Üç tane ev için kooparatiflere yazıldım. Araba, çocukların ihtiyaçları derken, kredi kartlarının limitleri birer birer dolmaya baÅŸladı. Var gücümle ödemeye çalışıyordum ama bir türlü yetiÅŸemiyordum. (Hıçkırıyor) Sonrası da bu iÅŸte! Elimdeki her ÅŸey gitti. Hepsine haciz geldi. Afedersiniz UÄŸur bey ama donumuza kadar aldılar (Arkadan amcanın eÅŸi olduÄŸu anlaşılan ses; “Neden yaptın bunu bize… neden!” diyor). Ve hala 25 bin ytl borçum var.
Uzun bir sessizlik giriyor araya. Ne Uğur Dündar bir şey diyebiliyor ne de amca. Belli ki ikisinin de boğazında düğümlenen bir şeyler var.
Ne yapacağımı bilmiyorum UÄŸur bey. Çaresizim. Dükkanımı kapatmak zorunda kaldım borçlar yüzünden. Hiçbir gelirim yok… Bu kadar parayı ben nasıl ödeyeceÄŸim UÄŸur bey. Devlet bize yardım etsin…
deyip aÄŸlamaya baÅŸlıyor. Kendime “Bir insan göre göre, bile bile kendini nasıl böyle bir bataÄŸa sürükler?”, “ÖdeyemeyeceÄŸi açık iken nasıl borcunun üzerine borç ekler?” gibi sorular sormaya baÅŸlamıştım ki 30-35 yaÅŸlarında bir kadının hıçkırıklarla birlikte, belli belirsiz “Yardım edin UÄŸur bey hiçbir çıkış yolum kalmadı. Son çarem sizsiniz” duyar gibi oldum. UÄŸur bey “Siz nasıl bu hale geldiniz?” diye soruyor, kadın her kelimesinin ardından hıçkırarak cevaplamaya çalışıyor;
- UÄŸur bey ben alışveriÅŸ hastasıyım. Yanımda limiti dolmamış kredi kartı var ise… Kendimi tutamıyorum UÄŸur bey. Psikiyatrislere göründüm. Çok stresslisin dediler.
- Harcamalarınızı stress yüzünden mi yaptınız?
- Bilmiyorum UÄŸur bey. Bankada çalışıyorum. Önceleri kredi kartı vermiyorlardı. Ama düzgün bir maaÅŸ almaya baÅŸlayınca kabul ettiler. Biri, diÄŸeri derken 25 tane kart aldım UÄŸur bey…
- 25 mi?
- Evet. Önceleri zor bela ödeyebiliyordum. Ve ben ödeyebildikçe de yeni kartlar gönderiyorlardı. Limitleri arttırıyorlardı…
- Peki kartların hepsini kullanıyor muydunuz?
- UÄŸur bey benim ailevi sorunlarım vardı… (sessizlik) Yeni evlenmiÅŸtim. Birçok ihtiyacımız vardı. Evin tek kızı olarak büyümüştüm. YokluÄŸa alışık deÄŸildim…
- Ve kredi kartları imdadınıza yetişti
- (Hıçkırıyor) YetiÅŸmez olsaydı UÄŸur bey… YetiÅŸmez olsaydı… (yine uzun bir sessizlik) Mutsuz oldukça kendimi alışveriÅŸe verdim. Kocam da beni zengin sanıyordu. Kredi kartlarımı bilmiyordu. Ona da hediyeler alıyordum. Böylece onu kaybetmeyeceÄŸimi düşünüyordum.
- Åžimdi?
- Kaybettim UÄŸur bey! Her ÅŸeyimi kaybettim. Faizlerle birlikte gün geçtikçe borç katlandı. Asgari tutarı ödeyemez hale geldim. Ama buna raÄŸmen hala kartlar geldikçe robot gibi maÄŸazalara girip alışveriÅŸ yapıyordum. Dışarı çıkınca “Ben ne yaptım!” diye aÄŸlıyordum
Bu, her noktalama iÅŸaretini gözyaşıyla koyan kadının anlattıklarını duymadan önce, yatağımda, yakından tanıdığım kredi kartı maÄŸdurlarına seslenircesine mırıldanıyordum; “Ah be ahh… Ne diye harcarsın cebinde paran yokken. Neyine güvenirsin?” Ama bu kadının ardından mırıldanacak halim kalmamıştı. Hiç tanımadığım, yüzünü bile görmediÄŸim kadının içine düştüğü bu durum beni bir garip hale sürüklemiÅŸti. Ne yazık ki devam ediyordu…
- Peki hiç kendinize dur diyemediniz mi? Bu kadar parayı ben nasıl ödeyeceğim diye düşünmediniz mi?
- Düşünmez miyim UÄŸur bey. Ama her seferinde yine dayanamıyor son limitine kadar harcıyordum. Kendimde olmuyorum. Bir anda bir sürü ÅŸey alıyorum…
- Peki ödeyemediğinizi anlayıp elinizden almadılar mı kartları?
- Hayır UÄŸur bey. Çalıştığım bankada hesapları olan yakınlarımın hesaplarından para çekip, borçlarımı kapatmaya çalışıyordum. Bir süre sonra mebla iyice büyüdü. Müşteriler hesaplardan para çekmek isteyip de hiç para olmadığını gördüklerinde banka ne yaptığımı anladı. IÅŸten atıldım… (Hıçkıra hıçkıra aÄŸlamaya baÅŸlıyor)
- Ne kadar ÅŸu an borcunuz?
- Çok UÄŸur bey. Çok fazla…
- Ne kadar?
- Ödenemeyecek kadar… 650 bin euro…
- Aman yarabbi!! Nasıl bu kadar büyüdü bu sayın x hanım
- Tek umudum siz kaldınız UÄŸur bey. Yalvarırım yardım edin bana… İntihar etmeye çalıştım. Olmadı. BaÅŸaramadım…. Ben evin tek kızıydım UÄŸur bey. Ailem beni çok iyi yetiÅŸtirdi. Ben böyle deÄŸildim UÄŸur bey…UÄŸur bey Babam… Babam ÅŸimdi hastanede… Benim yüzümden… Mahfoldum UÄŸur bey… (Annesi olduÄŸunu anladığım ses “Bir daha eline almayacaksın o kartları! Almayacaksın!” diyor sertçe.) Almayacağım… Almayacağım…
Saat sabahın 4′ü olmuÅŸtu. Ben yatağın içinde oturmuÅŸ, sinirden titreyen ellerimle radyodun kulaklığını kulağıma daha bir yeleÅŸtiriyordum. Ne gözlerimde uyku ne de yorgunluÄŸun çöküntüsü kalmıştı. Garip bir haldeydim. Arena’nın tok sesli amcası kapanış vaazini yaparken ben sayıklıyordum; “Yok canım benim ne ihtiyacım olur kredi kartına…”
Burada “asıl suçlu” iÅŸaretçiliÄŸi yapacak deÄŸilim fakat bu aÄŸlayan insanların binde biri suça sahip baÅŸka birileri yok mudur acaba? Bu kartları sorgusuz sualsiz veren, reklamlarıyla insanları tüketim çılgınlığına teÅŸvik eden, faturalar ödenemedikçe ellerini ovuÅŸturup faizlerle gelecek paranın hesabını yapan bankaların hiç mi suçu yok?
Bu soruna acilen bir çözüm getirilmeli. Bu yüzden evi barkı dağılmış, beÅŸ parasız, çaresiz kalmış insanları bu saatten sonra “kurtarmak” çok zor. Ama bunlara yenilerinin eklenmemesi için gerekli önlemler hemen alınmalı, gerekli yasalar bir an önce çıkarılmalı. Aslında hiç de öyle çözümsüz deÄŸiliz bu konuda. Kafa yoranlar bir çıkış yolu buluyorlar. Ama önemli olan gerçeÄŸe dönüştürebilmek.
Bir de -bu en zoru ama- alım gücü olmadığı halde kredi kartlarında çare arayanları bilinçlendirmek gerekiyor. Bu yolun sonunun nerelere varabileceğini yukarıdakilere benzer çarpıcı örneklerle vurgulamak gerekiyor. Umarım bu yazı da bir nebze olsun bu yönde atılmış olumlu bir adım olur.
19 October 2005 | İlgili Olduğu Konular »

Zafer K
Bu işin pek kanunla vs. çözülecek yanı yok bence bahsi geçen insanların derdi kredi kartı sahibi olmalarından çok alışveriş yapmaya yönelik zayıflıkları. Kredi kartı limitleri bu insanları tetikliyor olabilir. Ancak geçmiş zamanda da insanların çek senetle taksitle ödemeyecekleri borçların altına girdiği bir gerçek. Bunların ortaya çıkarılması da zor herhalde.
Yüksek faiz uygulamalarının kalkması gerektiğine, kredi kartı limitlerinin belli koşullarda belirlenmesine yönelik düzenlemeler gerekli gözüküyor. Bence en önemlisi kredi kartı kullanımına yönelik yapılacak bilgilendirme, eğitim.
19 October 2005
Selim Yörük
Bu konuda “bilinçlendirme”nin uzun vaadede en kesin çözüm olduğu açık. Fakat kısa vaadede belli önlemlerin alınması gerekiyor bence. En azından, biz kredi kartı kullanımı konusunda bilinçlenene kadar.
Derin Sular‘da da bu konu ile yayınlanmış. “Kredi Kartı Problemi ve Finansal Regülasyon” başlıklı yazının ana fikri de bilinçlendirme yönünde.
22 October 2005
bal
Bir insanın akli dengesi bozulmuş ise kendisini yüksek bir yerden atması da muhtemeldir. Öyle veya böyle hayatını karartabiliyor insanlar. Yöntemler farklı sadece.
25 October 2005
Selim
kredi kartlarımı kırıp arttım.yoksa durduğu gibi durmuyor.tüm kötü alışkanlıklardan kötü.3000 ytl borcum var.gelirim yok.kredi limitlerim 10.000 ytl. Bankaların amacı belli insanları soymak.Kredi kartları yasayla iptal edilsin.bankaları kredi kartı vermeleri yasaklansın.başka çare yok
son borçlarımıda ödeyip kurtulucam inşallah.
11 November 2005
esatergun
Yaklaşık 2 senedir bangır bangır televizyonlar bu çılgınlığın önüne geçilmesi içi bağırırken, bankaların “yasa” çıkmadan ne kadar kart dağıtabilirsek k
23 November 2005
challar
bankalara neden suc buluyoruz ki sadece. kendine hakim olamayan insanlarda en buyuk suç.ben zevksiz, her sezon aynı seyı gıymek ısteyen bırısı degılım. ama onlar gıbı magazalara saldırıp her begendıgım seyı almıyorum, alamıyorum.kredi kartımı zorunlu olmadıkca kullanmıyorum.( ama 20 yasındakı bı unıversıtelı olarak, sorun bende bılıyorum :)) akranlarımda deil:P
08 December 2005
Selim Yörük
Challar, siz çogunluk içindesiniz. Konuştuklarımız ise istisna. Kredi kartlarını şuursuzca kullanma gibi bir alışkanlık edinmiş olanlar var evet. Haklısınız. Evet yazıda da belirttiğim gibi şuçun büyük kısmı onların ama bu kimselerin acizliklerinden yararlanıp, gözleri dönmüşcesine akıl almaz gecikme faizleri ile köşeyi dönme hevesinde olanlar da bankalar. Bu açık.
Pek tabi yine başa dönüyoruz; “E onlar da kredi kartı almasalarmış”. Ama bu çözüm değil. Çözümü başka bir yerde aramalıyız kanımca.
08 December 2005
fatma aktaş
yorumum sadece yasanın bir an önce çıkması herkesin rahat bir nefes almasıdır ne olur başbakanım sesimizi duy yasa bir an öne yürürlülüge girsin amin
13 January 2006
h.karadeir
bankalar istedikleri bilgi paylaşımını işlerine geldiğinde son derece güzel uyguluyorlar.her konuda yapılan hataları düzeltmek münkünken kredi kartlarında tek çare hata yapmamak,hastalanıp kartı kullanmak zorunda kalmamak.öyle olursa geçmiş olsun.işin bitti.artık ömür boyu bankalara çalışacaksın.çünkü borç sürekli büyüyecek.Bumudur adalet?
biz insan değilmiyiz ,Biz hata yapamazmıyız(hastalanımmak hata ise)bunların bedeli bu kadar ağır mı olmalı?
19 January 2006
ayşen
işsiz kalan insanların yaşamlarını idame ettirmek adına yaptıkları harcamalar var.İş bulana kadar kimseden yardım görmemişlerse çaresizlik ….olaya ben böyle bakıyor ve bugün onlara yarın bize mi? Allah kimseyi işsiz güçsüz bırakmasın birgün borçlarınızla başbaşa kalıverirsiniz aman dikkat patronla iyi geçinin.
27 January 2006
abdulkadir kochan
wallaha bende az önce kırdım attım batmadan daha fazla batmadan kurtulmak için borç şu an 700 iki ay yemeden içmeden kapatacagım veeee…sonra kartsız hayat dertsiz hayat
27 February 2006
sinem
Ben kendimle ilgili yazmak istiyorum, çünki bende iki yıl işsiz kalmış iş bulamamış ve bu yüzdende kredi kart ile yapılan ödemeler kredi borçları ve şu an tam 33.000 YTL borcun içindeyim bunu Sn.Dündara yazmıştım Kanal D stüdyosuna mektupla yollamıştım. Allah kimseyi zorda darda bırakmasın
20 April 2006
Ayten Yılmaz
Ben de kredi kartı mağdurlarındanım. Ama ben bilinçsiz alışveriş nedeniyle değil, evlenecek olduğum 5 yıllık erkek arkadaşımın beni dolandırması ile bulaştım bu batağa.
Kurtulmak için çırpındıkça battım. Ne yapacağımı şaşırdım. Neler denemedim ki…
Eski çalıştığım yerde, faturaları kartla ödeyip nakidi karta yatırdım. Altın aldım sattım. Asgarileri ödeyebilmek için. En sonunda yasaya göre taksitlendirdim meblağ 15.000 ytl’yi buldu.
3 kartım taksitteydi. İlk dört ay zorlandım. Taksitler maaşımdan fazlaydı. Sonra aksamaya başladı ister istemez.
Garanti Bankası taksitleri iptal etmiş. Bana haber bile vermeden. Eve icra kağıdı geldi. 2650 kalan borca 1560 civarı 6 aylık faiz koymuşlar. Bir de avukat 700 ytl masraf istiyor.
Yani bu borcu 5.000 ytl olarak 7 gün içerisinde ödememi istiyorlar. Yapabileceğim bir şey söyleyin ne olur bana.
30 August 2006
Hatice C.
Size müstehaktır. Hiç darılmayın, gücenmeyin ama, bir işe girerken sonunu da bile bile…
Ne sanıyordunuz ki? Ödemeyeceğinizi filan mı? Bir de bir ara devletten bütün borçlarının affedilmesini istiyorlardı utanmadan.
Harcamayanlar ne yapsın? Bir tek siz akıllısınız, diğer insanlar aptal değil mi?
Millet açlıktan ölüyor sokaklarda, onlar ne yapsın?
Bir de Ali Kırca’ya mektup yazdım diyorsunuz. Ali Kırca mı ödeyecek sizin borcunuzu?
Akıl isteyen sevgili arkadaşlar, zamanında kendi aklınızı kullansaydınız da borçlanmasaydınız.
Eee her koyun kendi bacağından asılır.
Saygılar.
Editör Notu: Hatice hanım, yorumlarınızdaki eleştiri dozunu, hakaret limitine yaklaştırmamanızı rica ediyorum.
31 August 2006
Hatice C.
Sn editör hakaret etmek isteseydim pek güzel ederdim öyle değil mi ama şu ana kadar hiçbir yazımda böyle bir hakaret görmediniz…Hakaretin azı çoğu olmaz yaklaştın uzaklaştın diye bir şey olmaz.Hakaret ya vardır ya yoktur.
Beğenmediğiniz fikirlerinize zıt düşen yazıların altına bu şekilde provoke edici yazılar yazıyor olmanız benim değil sizin ayıbınız.
kaldı ki salak aptal diyenlerin yazıları altına tek bir not düşülmeden yayınlanıyor…Sizinle aynı görüşleri paylaştıkları için bu kadar hoşgörülü davranıyor olmalısınız.Eminim bu yazımın ardından da yine laf yetiştirmeye başlayacaksınız ama eğer eleştirilerinizde samimiyseniz mail adresime bildirin rahatsızlıklarınızı.Bunu sitenizde kişisel bir tartışma haline getirmek istemem.
Bu arada beğenmiyorsanız yazımı yayınlamayınız ama lütfen altına en ufak bir not düşülmesin…
31 August 2006
M.Ali ALDEMİR
İnsanlar MKE’nin tabanca satışını, bankacıların caddeye bir sehpa koyarak kredi kartı pazarladıkları gibi yapsalardı ne yapardınız?
İhbar eder veya tepki gösterirdiniz, tıpkı şu an gündemde olduğu gibi. Peki Kredi kartı tabancadan farksız mı? İnsanların zayıf yönlerinin kullanılarak, caddelerde, öğrenci yurtlarında kredi kartı satıldığı bir çılgınlık ortamında, Tv. reklamlarının hergün insanların evinde basbas bağırarak tüketimi körüklediği bir ortamda nasıl kartı almasaydın, mantığını kullansaydın diyebiliyorsunuz?
Toplumu bu olgunluga eriştirmeden bu satışa izin veren zihniyet suçludur. İnsanların kanını emen bankacılık düzeni suçludur. Enflasyonun yüzde altmışsekizlerde olduğu dönemdeki kredi kartı faiz oranlarını enflasyonun tek haneli rakamlara düştüğü dönemde bile muhafaza etmeye çalışan sömürgeci bankacılık zihniyetine halk tepki vermediği sürece bu çılgınlık böyle sürüp gidecektir.
01 September 2006
Hüseyin Kolcu
Sayın ALDEMİR’e katılmamak mümkün değil. Çok doğru. Ortada milleti kandırarak sermayelerine sermaye katan sömürürüler var ama bunları ne iktidar, ne toplum kuruluşları, ne hukukçular, ne aydınlar engelleyebilyor.
Bu da halk kesiminin ne kadar sessiz, ne kadar güçsüz olduğunu ortaya koyuyor.
02 September 2006
Ahmet
Bence insanlar hatayı biraz da kendinde aramalı. Kredi kartı yüzünden bankayla hiçbir sorun yaşamayan, çeşitili gelir gruplarında insanlar biliyorum.
Bankadan parayı kullanırken her şey güzel, hoş. Çevrenize hava da attınız krediyle aldığınız şeylerle. Kimse kimseye bedava para kullandırmaz değil mi?
Siz halen hatayı bankalarda arayın. Sizi ekmek için bile kredi kartı harcatacak duruma getiren yönetimler de, hırsızlar da değil. Hatta bir kez daha celladınıza oy verin bu seçimlerde.
27 March 2007
Yolcu
Bu yazıyı yazana ve onu destekleyenlere binlerce teşekkür. Ah bir bilebiseydik faizin ne kadar büyük bir haram olduğunu. Bir anlayabilsek bunda nice hikmetler olduğunu.
Bu konuda da görüyoruz ki, Rabbimizin haram kıldığı işleri yapmak kişilere ve toplumlara ne büyük zararlar veririyor. Görebilene tabii..
Bence bu bataklıktan çıkmanın kesin çözümü şudur. Bankalardan ve faizin hertürlüsünden kaçmak. Hem de arslandan kaçar gibi.
29 March 2007
Engin
Çevremdeki insanların hemen hemen hepsi bankalarla sorunlu. Bu ülkede %78′inin bankalarla sorunu varsa suç kimin? Bankaların mı? Mağdurların mı?
Ülkede hırsızlık, gasp, adam öldürme vs. suçlar çoğaldı. Bu suçları umudunu yitirmiş son çare olarak düşünen insanların işlediğini gazeteden, televizyondan okuyup, izleyip, öğreniyoruz.
Gülmeyi unutmuş insanların biran önce yüzlerini güldürmelerini yetkililerden rica ediyorum.
05 April 2007
Bulut
Kredi kart borçlarının, kart sayısı toplamı olarak borçlandırıp, Toki sistemine benzer bir sistemle, borçlu olan kişiye çok küçük taksitlendirme yapmaları bu mağduriyeti büyük ölçüde giderecektir bence.
Hassasiyetle yapılan bir çalışma mağduriyet sayısını %10′lara geriletir. Fikrim bu.
09 April 2007
Selin
Tabi insanlar harcarken hiç ödemeyecek ya da bedavaya alıyormuş gibi hissediyor. Ama abartmamak lazım.
Bende de 4 tane. 2’sini kullanıyorum. Haddimi biliyorum. Kredi kartı olmasa dönemem maaş günlerimiz geçiyor hiç parasız yaşanmıyor.
Bu devirler, o devirler değil. O zamanlar eskide kaldı. Suçlu belli. Herkez bir parça suçlu. Çok kolay kredi kartı veren bankalar, yüksek faizler ve harcamasını bilmeyen tüketici. Abartmamak lazım.
Allah herkezin yardımcısı olsun.
26 April 2007
Ayhan
Bakın ben 8 yıllık öğretmenim. Ve kesinlikle borcum olduğu zaman ödemeden rahat edemem. Borcuna benim kadar sadık insan yoktur ve borçtan korkarım.
Ben istemeden iki banka adıma kredi kartı gönderdiler. İkisini de iptal ettirdim. Ve kredi kartından da krediden de zerre kadar haramdan da sakınırım. Neyse uzatmayalım bilinçli tüketici diyorsanız benim kadarını zor bulursunuz ama benim amtık şu: PARAM VARSA HARCARIM.
Ne yani bu kredi kartını kullanırsak bir ay geç ödeyecekmişsiz. Ya kardeşim bir ay sıkarım kendimi okredi kartını ödeyecem para cebimde. Ağırlık mı yapacak yani para. Yoksa da harcamam ama her zamanda bir miktar para cebimde olur. İşte benim her ay cebimde olan para diğerinin her ay bankaya ödediği kredi kartı borcu. Neyse Allah kimseyi şaşırtmasın kendinize iyi bakın.
03 August 2007
Mert
Ben de üniversite öğrencisiyim. Bir sürü banka standlar kurar okulun bahçesinde. Geçene sorarlar kredi kartı alır mısınız diye. Biz de bir an kendimizi önemli bir insan sanıp hemen başvururuz.
Gerçekten tek amaç vardır. Artık yetişkin insan oldum, bakın kredi kartım var ve üzerinde benim adım yazıyor demek için. Şu an kredi kartı borcum 850 YTL. Ödeyemiyorum.
21 September 2007
ferhat
kredi kartı gerçektende kullana bilene çok faydalı ama toplum olarak alı veriÅŸ yaparken cebimizden o anda para çıkmadığı için kullanmak çok cazip geliyor ama hesap kesim tarihi geldiÄŸi zaman ise oturup kara kara düşünüyoruz nasıl ödeyeceÄŸiz diye yani kısaca kredi kartını kullanırken bilinçli kullanmak için kredi kartı almadan önce bir sınava tabi tutulması gerekmektedir bu sayede nasıl kullanacağımızı iyi bilir ve bilinçli bir harcama yaparız hesap kesim tarihinde kara kara düşünmekten kurturuz bu sayede toplum kazan mış olur…
12 December 2007
sekerci
kredi kartı bazı konularda gerekli birÅŸey mesela alışveriÅŸte taksit yaptırmada… bu konuda adil olmayan tek birÅŸey var oda bankaların acımasızca faiz koyması..müslüman ülkede yaşıyoruz ve faiz haram peygamber efendimiz bu konunun üstüne basa basa yasaklamış ama nafile günümüzde herkezin geçim kaynağı FAİZ
31 January 2008
esra
Ben 16 yıllık evli bir bayanım eşimin memurluk sınavını kazanmasıyla çok mutlu olmuştuk ama ankarada biyer kazanmıştı dedimki bir memur maaşı iki çocuk ev kira biz zor geçiniriz gitmesekmiki Ankara ya diye çok düşündüm ama bu devirde iş bulmakta çok zordu kaderimize boyun eğip Ankaraya taşındık ve çok geçmeden batağın içine saplandık.Eşim 2 yıl boyunca benden saklamış tam 35 milyar kredi kartı borcumuz olduğunu söylediğinde beynimden vurulmuşa döndüm.Sürekli bir kredi kartının borcunu kapatmak için diğerini kullanmış ve battıkça batmış.Şuanda öle zor durumdayız ki evliliğimiz bitmek üzere 1 hafta içinde haciz gelme durumu var ve biz çırpınıyoruz bu borcu nerden ve nasıl bulurda kapatırız diye.Huzurumuz kalmadı psikolojik tedavi görmeye başladım çocuklarım evdeki sürekli tartışmalara tanık oluyolar.Allahım nasıl bişeydir bu, bankadakilerin hiçmi vijdanı sızlamıyor .Bir memurun aldığı maaş belli zaten neden kredikartı adresimize kullanın diye yollanıyor.Neolur çare kredikartı değil onsuzda yapabilirsiniz bizim düştüğümüz hatalara düşmeyin.Yapılan bukadar borcun içinde ortada alınan bişeyde yok sadece faizler.Bitek istediğim şu borçlardan biranönce kurtulmak Allahım bize ve bizim gibilere yardım etsin.
27 February 2008
ilknur
hay şu kredi kartlarını çıkaranlarda fayiz uygulayanlarada bu ne be ne bu suçsuz günahsız oldugumdan deliriyorum benimde eşim kredi kartı almış haberim yokken şimdi faiz öde dur heryerde kredi kartı dagıtıyorlar bu ne sokatta dagıtıkları yetmed,i bide nette oh ohh bir an önce bu serbesliye çözüm getirmek lazım bence
09 April 2008
bedirhan nebioÄŸlu
oncelikle şunu belirteyim hiç alışveriş yapmadan batmanın en güzel örneyi benimdir herhalde .bir kamu kuruluşunda işci olarak çalışıyordum hiç taep etmeden bankalar iş adresime kart gondermeye basladılar aldım ama kullanmıyordum takii babam kanser hastalığına yakalanıncaya kadar sosyal guvencesi yoktu ve ben zaten fakir olan bir aileden gelmiştim çevremdede bana maddi olarak kimse yardım edemezdi cunku yoktu once kredi cektım yetmedi kıredı kartı kullandım ama bunların karşılığında sadece birtek maaşım vardı gun geli içinden çıkamaz oldum tedavi giderleri o kadar ağırdıki artık ipin ucu kacmıştı icralık olduğum icin iş yerini kucuk duruma duşurmekten önce işimden oldum ardından evimi btun banka avukatları ziyaret edip buzdolabı televizyon camasr makınası vs hepsını aldı ben bunlarla bas edemeyeceyımı anladım ve adres deyıstırdım bır gun bır kımlık kontrolunde hapis kararımın loduğunu ve benı cezaevıne gotureceğini soyledi polis arkadas o an bende yenı doğmus kızm ıcın ılac almıstımvede parayı bırısınden borc almıstım ne olduğunu anlayamadan artık cezaevındeydım sadece fılmlerde gormustum yaptığım harcamadan yınede pısmanlık duymadım cunku babam atam gozumun onunde eryıp gıderken caresız kalmak daha buyuk bır vıjdan azabı olsa gerek . cezaevı maceram birkackez daha devam ettı hickımse halimden anlamıyor btun arkadaslarım artık aramıyor kısacası hatın ne olduğunu daha ıyı anladım okul okusam bukadar tecrube kazanamazdım işim bozuk olduğu için herkes deyişik tekliflerle geliyor tabiki hepsi yasadışı ama bunların hıc bırınede evet demedım gunlerce iş aradım nafıle ucuz işlerde çalıştm ancak kira ve 3 cocuğun yarım yamalak masrafı sokakdakı dılencının bıle benden daha ıyı durumda olduğunu bızzat yasadım demır 1 mılyonluğun nekadar buyuk bır para olduğunu onunla 4 tane beledıye ekmeyı alındıgını veya 3 gunluk icme suyu alındığını veya 4 tane tıraş bıcağı vs kısacası çile çekıyorum çile bızım gıbı insanların hayatında hata veya yanlıs adıma yer yok hayat pamuk ipliğine bağlı çünkü sizi kurtaracak hic kise yok tv lerde realıtı sovlara guluyorum artık televızyoncularda dram yapmaya calısırken bılmeden komık duruma dusuyorlar cunku gercek mağdurlar bu toplumda yasıyor vede aclıktan olse bıle kımseden hıcbırsey ıstemıyor ısterse olduğu gundur zaten
21 April 2008
sema
Kendimle övünebileceğim nadir konulardan biridir kredi kartı kullanımı.
Eşimde ve bende çok güvendiğimiz ve sevdiğimiz bir bankaya ait birer adet kredi kartı mevcuttur.Her ikisinin de limiti 1 maaşı asla geçmez.Otomatik olarak yükseltildiğini farkettiğimizde bankaya gidip derhal o limiti düşürtürüz.
Bugüne kadar bize sunulan ,çalıştığımız mekanlara kadar bizzat banka müdürleri tarafından gelinip teklif edilen,ev telefonlarımıza taa Genel Merkezlerden sunulan ,övülen,ısrar edilen,birkaç gün sonra aynı konuşma içerikleriyle tekrar edilen o kadar çok ve çeşitli tekliflerle karşılaştık ki..Herhalde kabul etsek 20 şer tane daha kartımız olacaktı.Büyük bir tutarlılıkla asla hiçbirini kabul etmedik.
Neden edelim ki ?Bir eve 2 kredi kartı çok bile..
Bir de şöyle bir güzellik var ve biz bu avantajı mümkün mertebe kullanıyoruz.Son ödeme gününe kadar bekliyoruz ve parayı o tarihe kadar yatırım fonları satın alarak bekletiyoruz.Küçük de olsa artı bir kazanç daha geliyor.Son ödeme günü geldiğinde yatırım fonunda beklemekte olan bu miktarı bozdurup borcu ödüyoruz.
Yıllardır gayet güzel ve istikrarlı bir şekilde devam eden bu tip kullanımımız sonucu diyorum ki;kredi kartı kullanmak bir güzellik ve ayrıcalıktır.Bırakın borçlanmayı faiz ödemeyi,küçük de olsa fazladan para bile getirebiliyorsunuz.
Bu yüzden ufak tefek bakkaliye ihtiyaçlarımız dışında her şeyi kredi kartı ile satın almaya çalışıyoruz.Bir kere bozuk para ile uğraşmaktan,yanınızda yeterli para var mı yok mu diye endişelenmekten kurtaran harika bir araç.Ve bir çağdaşlaşma örneği..
28 April 2008
sema
Konu çok alışılmamış çarpıca bir tarzla yazıya aktarılmış.
Her zaman her yerde rastlayabileceğimiz bu haberi ilgiyle ve sonuna kadar okumama neden oldu bu yüzden
Hem tarz hem içerik olarak çok güzel bir yazı okudum.Yazarın başarısını kutluyorum.
Kendisinin yorumcuların arasında yer alıp ayrıca bilgi vermesi ise alışılmışın dışında ve harika bir fikir..
28 April 2008
magdur26
Kredi kartının çözümü devletin elinde bence.kredi borçlarının tamamı devlet tarafından ödenecek.90 ay azami (İSTEYEN DAHA AZ OLABİLİR)vade ile borçlar kapatılacak.Bu sistemden yararlananlar bi daha kredi kartı sahibi olamayacak.kampanyadan yararlanan kiÅŸilerin borcunu taksidini ödedi ödemedi proplemi olmadan direk maaÅŸlardan kesilecek.1000 ytl alan çalışanın eline 500 ytl gececek.tabii 500 ytl ile gecinilmez ama zorlama yok kimseye.tabi bu devlet çalışanlarını ilgilendiriyoo.ya hayal aleminde yaşıyozz.yada sacmalıyom……
17 May 2008
ramazan
herkese merhaba ben 1000 ytl maas alan bekar brym 5 bnkndan kredı krtm var bnları kapamak için ıhtıyac kredısıne bsvrdm 5000 ytl bana vermıyolarr ben kafayı yemek usreyım sukurler olsun hıc gcktrmdm ama olmuyo ınsanın kafasını karıstıyıo madem ole kredı verın o zaman odeyelımn borçlarmızı aylık en azndan sabıt bı para odeyelm kartda kllnmayalm nedır bu turkıyenın bu halı ey ınsanlar kendımıze gelelelımm kesemızden harcıyoz baskasından dıyıll
29 May 2008